BERLÍN, 29 des. (DPA/EP) -
El ministre de Justícia de Berlín, el polític dels Verds Dirk Behrendt, s'ha mostrat a favor de permetre a les mestres musulmanes l'ús del hijab.
"Sóc de l'opinió que una ciutat multirreligiosa com Berlín hauria de tolerar que a l'escola imparteixin classe dones amb vel", ha declarat en una entrevista al diari alemany 'Berliner Zeitung'.
En l'actualitat, la llei prohibeix a Berlín que treballadors públics com professors, policies o empleats del ministeri de Justícia, vesteixin peces que constitueixin símbols religiosos, ja siguin vels musulmans, quipàs jueves o creus cristianes.
"Hem de preocupar-nos que la jurisprudència del Tribunal Constitucional també s'apliqui a Berlín", ha dit Behrendt en referència a la sentència de l'alt tribunal que va declarar la prohibició de portar vel inconstitucional.
Behrendt ha recordat que tota musulmana que sigui rebutjada en un col·legi berlinès podria reclamar amb èxit una indemnització per discriminació. "La pregunta que es planteja és si volem pagar permanentment aquestes indemnitzacions amb diners dels contribuents o si no seria millor acabar amb la discriminació", ha assenyalat.