Publicat 14/08/2021 13:49

Augmenta a 40 la xifra de morts per les inundacions al nord de Turquia

rea afectada per les inundacions a Turquia
MUSTAFA KAYA / XINHUA NEWS / CONTACTOPHOTO

MADRID 14 ago. (EUROPA PRESS) -

La Direcció de Gestió d'Emergncies i Desastres (AFAD) de Turquia ha informat aquest dissabte que el balan de morts a causa de les inundacions causades per les pluges torrencials al nord del país ha ascendit a 40.

"A causa de les inundacions, 34 dels nostres conciutadans a Kastamonu i sis a Sinope han mort. Nou conciutadans més estan en hospitals", segons AFAD.

Així mateix, continuen les tasques de recerca d'un desaparegut a Bartin i 12 persones han ingressat a l'hospital per les inundacions.

L'organisme ha ressaltat que més de 1.900 persones han estat evacuades de les zones afectades, algunes amb l'ajuda d'helicpters i embarcacions per rescatar-les de les teulades i altres punts elevats als quals havien acudit per trobar seguretat.

Les inundacions han causat a més importants danys materials, com l'ensulsiada de diversos edificis i ponts a Kastamonu, i les tasques de rescat continuen i hi participen més de 5.000 persones, segons ha informat el diari turc 'Hurriyet'.

El president turc, Recep Tayyip Erdogan, ha declarat les províncies afectades com a "rees de desastre" i el ministre d'Interior, Suleyman Soylu, i el ministre de Medi Ambient i Urbanització, Murat Kurum, s'hi han trasllat per avaluar els danys.

La direcció general de Meteorologia del país ha indicat que s'espera que les fortes pluges continun fins al migdia d'aquest dissabte.