KARANGASEM (INDONÈSIA), 29 (Reuters/EP)
Almenys 135.000 persones han estat evacuades en els últims dies davant l'augment de l'activitat sísmica del volcà Agung en Bali, que podria entrar en erupció a qualsevol moment, segons han informat les autoritats d'Indonèsia aquest dijous.
El fum blanc i els tremolors registrats en els últims dies van portar les autoritats a elevar al nivell més alt l'alerta a la zona de la Muntanya Agung. Des de llavors, s'ha recomanat a desenes de milers de ciutadans que abandonin les seves cases pel risc d'erupció i d'emissions de gasos.
L'agència nacional de gestió de desastres naturals ha situat els evacuats en centres com gimnasos d'escoles i edificis governamentals en localitats veïnes i també ha facilitat tendes de campanya.
Amb les reserves d'aliments, aigües, medicines i altres subministraments al complet, les persones evacuades temen que passin un llarg període de temps abans de poder tornar a les seves llars pel risc derivat de l'activitat volcànica.