Publicat 24/10/2020 17:41

Un atac en una escola al Camerun anglòfon ocasiona la mort de com a mínim quatre nens i desenes de ferits

Un nen desplaat per la violncia al Camerun
INGEBJRG KRSTAD/NRC - Archivo

YAOUNDÉ 24 oct. (DPA/EP) -

Almenys quatre nens han mort i desenes han resultat ferits en un atac que han perpetrat homes armats no identificats a l'escola Mare Francesca a la part anglfona del Camerun.

Els homes han assaltat l'escola, a la ciutat de Kumba, i han procedit a obrir foc de manera indiscriminada contra els nens, segons el responsable del municipi de Meme, on es troba la localitat.

"Estem molt afectats aquest matí perqu uns combatents han atacat aquesta escola privada. Quatre nens morts i d'altres estan ferits molt greus", ha lamentat.

El Camerun s'ha vist afectat per aldarulls i atacs contra civils des que les dues principals rees de parla anglesa del país, les regions nord-oest i sud-oest, van anunciar a finals del 2016 que es volien separar i formar un nou país anomenat Ambazonia.

Els angloparlants s'han queixat durant molt temps de ser tractats com ciutadans de segona classe i de rebre menys fons governamentals al Camerun, que en la seva majoria és francfon.