BERLÍN 15 gen. (Reuters/EP) -
La cancellera alemanya, Angela Merkel, ha promès aquest dijous que protegirà els jueus i els musulmans que viuen a Alemanya dels prejudicis, tot argumentant que una democràcia dinàmica és la millor manera de combatre el tipus de violència extremista que va sacsejar França la setmana passada.
Merkel, una ferma aliada d'Israel i defensora del renaixement de la comunitat jueva a Alemanya, ha respost amb inusual vigor l'augment d'un creixent moviment antimusulmà a Alemanya i als atacs per part d'islamistes a París que van matar 17 persones la setmana passada.
Argumentant que l'extremisme islamista i l'antisemitisme "sovint van de la mà", ha assegurat davant del Bundestag que a Alemanya hi tenen cabuda cristians, jueus i musulmans.
Fent-se eco dels comentaris de dilluns que "l'islam pertany a Alemanya", ha afirmat: "La vida jueva ens pertany". "Perseguirem els delictes antisemites per tots els mitjans legals", ha afirmat durant un debat sobre els atacs de París.
"I els atacs contra les mesquites seran perseguits amb vigor, perquè no serem dividits per aquells que fan servir el terrorisme islamista per generar sospites sobre tots els musulmans a Alemanya", ha afegit. "Com a cancellera, protegiré els musulmans al nostre país. Tots nosaltres en aquesta cambra ho farem", ha asseverat.
Merkel és criticada per alguns dels membres del seu partit, la Unió Cristiana Demócrata (CDU), per la seva apassionada defensa dels quatre milions de musulmans que resideixen a Alemanya. L'acusen de restar importància a les arrels judeocristianes d'Alemanya.
El debat s'ha vist caldejat per l'auge de PEGIDA (Europeus Patriotes contra la Islamització d'Occident), les marxes a Dresden del qual reclamen normes més estrictes d'immigració.
Alguns membres del nou partit d'extrema dreta Alternativa per a Alemanya s'han aliat amb PEGIDA a l'hora de criticar Merkel per permetre que el nombre de sol·licitants d'asil augmentés un 60% l'any passat.
La policia de Dresden està investigant l'apunyalament fins a la mort d'un sol·licitant d'asil de 20 anys d'Eritrea, segons els mitjans locals, enmig de les especulacions que pogués tractar-se d'un crim d'odi.