Actualitzat 22/03/2018 10:04

Alemanya demana a Facebook que aclareixi si les dades personals dels seus usuaris alemanys estan protegides

Oficina de Facebook en Berlín
REUTERS / STEFANIE LOOS - Archivo

BERLÍN, 22 març (Reuters/EP) -

La ministra de Justícia alemanya, Katarina Barley, ha demanat a Facebook que aclareixi si les dades personals dels 30 milions d'usuaris del seu país estan protegides contra l'ús il·legal per part de tercers, segons el grup editorial alemany Funke.

Barley ha assegurat en declaracions que es publicaran aquest dijous en els diaris alemanys, que la gerència de Facebook a Europa ha d'explicar al Govern alemany com van arribar les dades de milions d'usuaris nord-americans de Facebook a Cambridge Analytica, una consultoria contractada pel president dels Estats Units, Donald Trump, per a la seva campanya electoral el 2016.

"La qüestió sobre què passa amb les dades de 30 milions d'usuaris alemanys és un assumpte central de protecció al consumidor", ha assenyalat Barley.

La ministra alemanya ha assegurat que és inacceptable que els usuaris de les xarxes socials "fossin espiats per ser atacats amb anuncis electorals o bombardats amb missatges d'oci contra els seus rivals polítics".

Es necessiten normes clares per evitar el mal ús de les dades dels usuaris, la qual cosa representa una amenaça per a la democràcia, segons Funke.

Facebook s'ha vist sacsejat aquesta setmana per les denúncies que la consultora política Cambridge Analytica va tenir accés inadequat a la informació de milions d'usuaris de la xarxa social més gran del món, la qual cosa li va permetre crear perfils sobre els votants nord-americans que van ser utilitzats per donar suport a la candidatura presidencial de Donald Trump el 2016.

Segons mitjans com 'Observer' 'The Guardian' i 'The New York Times', Cambridge Analytica va utilitzar les dades recollides sense autorització a principis del 2014 per elaborar un programa informàtic que predigués i influís sobre les opcions electorals dels usuaris. Els més de 50 milions de perfils afectats suposen aproximadament un terç dels usuaris actius nord-americans i gairebé una quarta part dels votants potencials.

El president executiu de Facebook, Mark Zuckerberg, ha lamentat no haver fet més per prendre mesures contra Cambridge Analytica el 2015. En aquell moment, Facebook va exigir i va rebre una certificació formal de l'empresa en la qual demostrava que havia esborrat totes les dades dels usuaris adquirits a través de mitjans inadequats, segons la CNN.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés