BERLÍN, 14 març (DPA/EP) -
El Govern d'Alemanya ha llançat una campanya contra la publicació a les xarxes socials de continguts i materials que promoguin la calúmnia i la incitació, una iniciativa per la qual companyies com Facebook i Twitter podrien arribar a ser sancionades amb multes de fins als 50 milions d'euros si no actuen contra aquest tipus de missatges.
"Necessitem augmentar la pressió a les xarxes socials perquè les companyies es prenguin encara més seriosament la seva responsabilitat per eradicar continguts delictius", ha afirmat el ministre de Justícia alemany, Heiko Maas, en la presentació dels detalls d'un nou projecte de llei aquest dimarts.
El projecte legislatiu concedeix a les companyies 24 hores per retirar de les seves plataformes el material que pugui ser considerat com a una calúmnia o que inciti l'odi o, en cas contrari, seran sancionades amb costoses multes.
"Quan es refereix a delictes punibles que impliquin incitació i calúmnia, pot haver-hi tan poc espai a les xarxes socials com als carrers", ha afirmat Maas.
Les empreses que no actuïn per retirar el material denunciat podrien ser sancionades amb multes que arribin als cinc milions d'euros als individus responsables dels missatges i fins a 50 milions per a les empreses tecnològiques.
Aquest projecte de llei arriba en un moment en el qual Alemanya encara un període d'eleccions enmig de la preocupació per l'ús de les xarxes socials per difondre notícies falses i missatges racistes i d'incitació a l'odi.
El projecte presentat pel Govern alemany també inclou l'obligació que les empreses publiquin cada trimestre un informe sobre la seva gestió de les denúncies per continguts inadequats en les seves plataformes.