Estat Islàmic ha reivindicat la responsabilitat per diversos dels atacs
BAGDAD, 4 abr. (Reuters/EP) -
Unes 25 persones han mort aquest dilluns com a conseqüència de diversos atemptats registrats a l'Iraq, diversos d'ells perpetrats per terroristes suïcides contra milicians xiïtes i forces militars, segons han informat fonts dels serveis de seguretat iraquianes.
Estat Islàmic, que controla amplis territoris al nord i l'oest de l'Iraq, ha reivindicat la responsabilitat per diversos dels atemptats en comunicats publicats per l'agència de notícies Amaq, vinculada amb el grup terrorista. Els atacs han deixat un mínim de 60 persones ferides.
A Bàssora, la ciutat més gran de l'Iraq, un atemptat perpetrat per un terrorista suïcida amb un vehicle ha acabat amb la vida de cinc persones i un altre atac ha arribat fins a un comboi de l'anomenada Força de Mobilització Popular (FMP), una coalició de milicians xiïtes, matant cinc persones a Mashahdé, al nord de la capital del país, Bagdad.
En un altre atac, diverses persones amb cinturons d'explosius han detonat les seves càrregues contra un lloc de control situat al nord de Bagdad i han acabat amb la vida d'un mínim de cinc persones. També hi ha hagut un atemptat suïcida contra un grup de milicians de la FMP congregats front a un restaurant a Nasiriya, al sud del país, amb quatre persones mortes.
A la província d'Anbar, a l'oest de Bagdad, han mort dos membres de les forces de seguretat iraquianes en atemptats perpetrats amb cotxes conduïts per terroristes suïcides. Un altre membre de les forces de seguretat ha mort al sud de Bagdad per la detonació d'un artefacte explosiu, segons fonts dels serveis de seguretat locals.
Les fonts consultades han indicat que dues persones han mort per trets de morters en el districte d'Abu Ghraib, a l'oest de Bagdad.