Publicat 01/12/2019 10:09

Wert diu que "no hi ha un estudi amb prou rigor" que demostri els efectes de la immersió

L'exministre d'Educació, José Ignacio Wert. (Arxiu)
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -

L'exministre d'Educació José Ignacio Wert ha assegurat que "no hi ha un estudi amb prou rigor que demostri els efectes de la immersió en les competncies".

En una entrevista al diari 'Ara' aquest diumenge que ha recollit Europa Press, l'exministre ha afirmat que tornaria a dir que cal "espanyolitzar" els alumnes catalans en el sentit en qu ho va dir: que se sentin tan orgullosos de la identitat catalana com de l'espanyola, ha explicat.

Ha sostingut que hi ha "adoctrinament" a les escoles catalanes, i ha criticat que la histria d'Espanya que s'ensenya a Madrid i a Andalusia sigui diferent de la que s'ensenya a Catalunya.

"Quan el relat histric es posa al servei d'una finalitat política, en aquest cas d'identitat nacional, jo crec que suposa adoctrinament", ha defensat Wert, que ha assegurat que desconeix si és majoritari.

DILEG AMB CATALUNYA

L'exministre ha apostat pel dileg a Catalunya: "El dileg sempre és millor que el no dileg, per els límits de qu parteixen les dues parts són diferents i llavors no sé si podem parlar de dileg", ha afirmat.

Ha destacat que és possible un dileg en qu "es descarti la unilateralitat i l'autodeterminació i es busqui una millora de l'autogovern dins de la Constitució", per ha afegit que aquesta no és la posició dels independentistes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés