Wert diu que "no hi ha un estudi amb prou rigor" que demostri els efectes de la immersió

Publicat 1/12/2019 10:09:39CET
L'exministre d'Educació, José Ignacio Wert. (Arxiu)
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo

BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -

L'exministre d'Educació José Ignacio Wert ha assegurat que "no hi ha un estudi amb prou rigor que demostri els efectes de la immersió en les competències".

En una entrevista al diari 'Ara' aquest diumenge que ha recollit Europa Press, l'exministre ha afirmat que tornaria a dir que cal "espanyolitzar" els alumnes catalans en el sentit en què ho va dir: que se sentin tan orgullosos de la identitat catalana com de l'espanyola, ha explicat.

Ha sostingut que hi ha "adoctrinament" a les escoles catalanes, i ha criticat que la història d'Espanya que s'ensenya a Madrid i a Andalusia sigui diferent de la que s'ensenya a Catalunya.

"Quan el relat històric es posa al servei d'una finalitat política, en aquest cas d'identitat nacional, jo crec que suposa adoctrinament", ha defensat Wert, que ha assegurat que desconeix si és majoritari.

DIÀLEG AMB CATALUNYA

L'exministre ha apostat pel diàleg a Catalunya: "El diàleg sempre és millor que el no diàleg, però els límits de què parteixen les dues parts són diferents i llavors no sé si podem parlar de diàleg", ha afirmat.

Ha destacat que és possible un diàleg en què "es descarti la unilateralitat i l'autodeterminació i es busqui una millora de l'autogovern dins de la Constitució", però ha afegit que aquesta no és la posició dels independentistes.

Contador