Laia Solanellas - Europa Press
TARRAGONA 26 gen. (EUROPA PRESS) -
El guanyador del concurs de menjar calots a la 43 edició de la Gran Festa de la Calotada de Valls (Tarragona), Adri Wegzryn, ha menjat un total de 195 calots, més de 3 quilos, aquest diumenge durant la celebració de l'esdeveniment.
Wegzryn ha guanyat per 13 vegada aquest concurs, i en aquesta edició l'han seguit Ramón Caballero i David Martín, ha informat la Cambra de Comer de Valls en un missatge de 'X' recollit per Europa Press.
Valls és conegut com la capital del calot per ser la ciutat d'origen de la calotada, a finals del segle XIX, i aquesta edició compta, a més, amb el reconeixement de ser el primer acte en el marc de la celebració de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia.
La jornada ha comptat amb els calots d'IGP Calot de Valls i amb diferents activitats tradicionals i festives com cercaviles, demostracions de rostit de calots, tallers i concursos de cuina de calots i la seva salsa, a més del concurs de menjar calots.
El conseller d'Empresa i Treball, Miquel Smper, ha assistit a l'esdeveniment i ha felicitat a l'organització "per l'xit d'aquesta festa", en un missatge en el seu compte 'X'.