Publicat 08/03/2021 15:45

La UPF amplia el seu codi sobre conductes violentes, discriminacions i assetjament

Archivo - Arxiu - La Universitat Pompeu Fabra de Barcelona des de l'aire
UPF - Archivo

BARCELONA, 8 març (EUROPA PRESS) -

El Consell de Govern de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha aprovat ampliar el seu codi sobre conductes violentes, discriminacions i assetjament, que recull els principis d'actuació que han de seguir el personal i els estudiants.

En un comunicat d'aquest dilluns, la institució ha detallat que hi ha aspectes comuns per a tots dos collectius: tota la comunitat universitria és instada a "vetllar per eliminar els estereotips de gnere i la discriminació per raó de sexe, orientació sexual o identitat de gnere", en el lloc de treball o d'estudi i en l'entorn universitari.

A més, se'ls commina a tenir "una actitud respectuosa i correcta en les seves accions de comunicació i interacció dins i fora del campus".

El text demana "tenir un rol actiu en la prevenció de qualsevol conducta discriminatria", i subratlla la necessitat d'ampliar els coneixements per prevenir les diferents formes de discriminació i violncies i conixer els recursos d'acompanyament que disposa la UPF.

El codi concreta que no s'han d'utilitzar paraules o expressions o fer actes amb connotacions sexuals, ni fer un ús degradant d'imatges d'un membre de la comunitat universitria ni del personal subcontractat que treballi a les dependncies de la UPF, o anomenar les persones trans amb el seu nom sentit i amb els pronoms amb els quals s'identifiquin, entre d'altres.

En el bloc adreat al personal docent i investigador, amb l'objectiu d'alliberar la docncia d'estereotips i discriminació, s'exigeix promoure una participació paritria a les classes, no fer servir textos o materials que resultin humiliants o ofensius pel seu carcter sexista o LGBTI-fbic, o fer les tutories i les revisions d'exmens a porta oberta.

El codi incideix en la possibilitat d'una relació sexual o romntica acordada entre professors i alumnes: assegura que hi ha una "desigualtat de poder inherent" i aposta per una reorganització de l'activitat docent, de supervisió o de tutoria amb la finalitat d'evitar potencials abusos de poder i conflictes d'inters.

Als estudiants els demana vetllar per no incloure biaixos implícits de gnere a l'hora de valorar els professors en les avaluacions trimestrals de la docncia o mantenir un comportament exemplar quan siguin mentors d'altres estudiants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés