Publicat 08/03/2021 15:45CET

La UPF amplia el seu codi sobre conductes violentes, discriminacions i assetjament

Archivo - Arxiu - La Universitat Pompeu Fabra de Barcelona des de l'aire
UPF - Archivo

BARCELONA, 8 mar� (EUROPA PRESS) -

El Consell de Govern de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha aprovat ampliar el seu codi sobre conductes violentes, discriminacions i assetjament, que recull els principis d'actuació que han de seguir el personal i els estudiants.

En un comunicat d'aquest dilluns, la institució ha detallat que hi ha aspectes comuns per a tots dos col·lectius: tota la comunitat universitària és instada a "vetllar per eliminar els estereotips de gènere i la discriminació per raó de sexe, orientació sexual o identitat de gènere", en el lloc de treball o d'estudi i en l'entorn universitari.

A més, se'ls commina a tenir "una actitud respectuosa i correcta en les seves accions de comunicació i interacció dins i fora del campus".

El text demana "tenir un rol actiu en la prevenció de qualsevol conducta discriminatòria", i subratlla la necessitat d'ampliar els coneixements per prevenir les diferents formes de discriminació i violències i conèixer els recursos d'acompanyament que disposa la UPF.

El codi concreta que no s'han d'utilitzar paraules o expressions o fer actes amb connotacions sexuals, ni fer un ús degradant d'imatges d'un membre de la comunitat universitària ni del personal subcontractat que treballi a les dependències de la UPF, o anomenar les persones trans amb el seu nom sentit i amb els pronoms amb els quals s'identifiquin, entre d'altres.

En el bloc adreçat al personal docent i investigador, amb l'objectiu d'alliberar la docència d'estereotips i discriminació, s'exigeix promoure una participació paritària a les classes, no fer servir textos o materials que resultin humiliants o ofensius pel seu caràcter sexista o LGBTI-fòbic, o fer les tutories i les revisions d'exàmens a porta oberta.

El codi incideix en la possibilitat d'una relació sexual o romàntica acordada entre professors i alumnes: assegura que hi ha una "desigualtat de poder inherent" i aposta per una reorganització de l'activitat docent, de supervisió o de tutoria amb la finalitat d'evitar potencials abusos de poder i conflictes d'interès.

Als estudiants els demana vetllar per no incloure biaixos implícits de gènere a l'hora de valorar els professors en les avaluacions trimestrals de la docència o mantenir un comportament exemplar quan siguin mentors d'altres estudiants.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés