Publicat 15/11/2023 10:51

La UOC incorpora una interfície d'IA per adaptar els seus estudis a les necessitats del mercat

Archivo - Seu de la UOC
UOC - Archivo

Impulsa l'acompanyament professional a través de l'ús massiu de dades

BARCELONA, 15 nov. (EUROPA PRESS) -

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha impulsat una interfície basada en la intelligncia artificial (IA) que compara les competncies dels seus graus i msters amb el que demana el mercat laboral, per veure fins a quin punt els estudis donen resposta a les necessitats del sector productiu i adaptar-los.

Les direccions dels graus i msters de la universitat podran fer servir aquesta eina i decidir si "introdueixen alguna cosa que no est prevista en el programa" per fer-los més adequats al que demanen els ocupadors, ha informat la universitat en la Fira Virtual d'Ocupació de la UOC, que se celebra aquest dimecres i dijous i que reunir més de 170 empreses.

La interfície, que ja s'ha implantat, fa una anlisi de les dades massives procedents de més de 5 milions de vacants laborals publicades pels principals portals en línia d'Espanya i detecta "les competncies professionals més demandades i les contrasta peridicament amb les que s'incorporen en la seva oferta acadmica oficial".

La principal font de dades la proporciona l'empresa Lightcast que, a través de la IA, classifica el text de les publicacions d'ofertes de feina a internet, i ja s'han elaborat informes per a totes les titulacions de 4 dels 7 estudis de la UOC: Informtica, Multimdia i Telecomunicació; Arts i Humanitats; Psicologia i Cincies de l'Educació, i Economia i Empresa.

Els prxims informes seran per als estudis de Dret i Cincia Política, Cincies de la Salut i Cincies de la Comunicació, i per a cada grau i mster analitzat l'informe permet identificar quines són les sortides professionals que tenen més demanda i creixement.

COMPETNCIES ESPECÍFIQUES

A més, aquests informes ofereixen una anlisi de les competncies més sollicitades, per "identificar noves necessitats de cursos breus enfocats al desenvolupament de competncies específiques" i també si els resultats d'aprenentatge de cada programa estan alineats o no amb les demandes del mercat laboral.

La rectora de la UOC, ngels Fitó, ha explicat que les universitats no es poden "limitar a generar i transmetre coneixement" i ha apostat perqu aquest coneixement s'aprofiti en forma d'inserció laboral i desenvolupament del talent professional.

MSTER DE PROFESSORAT

D'altra banda, la UOC imparteix "per primera vegada" des d'aquest octubre 6 especialitats completament telemtiques del mster de Formació de Professorat d'Educació Secundria Obligatria i Batxillerat, FP i Ensenyament d'Idiomes.

Des del 2019 ja s'oferien dues especialitats d'aquest mster conjuntament amb la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i de manera semipresencial: Formació i Orientació Laboral i Orientació Educativa.

En el curs 2020-2021, la UOC va participar en el Mster Interuniversitari de Formació de Professorat de Secundria en l'especialitat de matemtiques, coordinat per la Universitat Autnoma de Barcelona (UAB), i en el 2022-2023 es va obrir un grup de 150 places per a catal i castell en línia del mster amb la UPF.

Ara, totes les assignatures es poden cursar en línia excepte la de Prctiques, que s'ha de fer de manera presencial a centres educatius formadors de Catalunya, i el mster s'organitza de manera coordinada amb l'Oficina d'Accés a la Universitat de la Generalitat, que és la responsable de la preinscripció al mster.

Les 6 especialitats del mster que s'ofereixen aquest curs són Formació i Orientació Laboral (60 places), Orientació Educativa (60 places), Llengua i Literatura Catalana i Castellana (110 de catal i 40 de castell), Angls (60), Matemtiques (60) i Tecnologia (60).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés