BARCELONA, 8 mar? (EUROPA PRESS) -
Uns 3.500 estudiants, segons la Guàrdia Urbana, s'han manifestat aquest dimarts al migdia pel centre de Barcelona amb motiu del Dia Internacional de la Dona, convocats pel Sindicat d'Estudiants, Lliures i Combatives i Esquerra Revolucionària.
Dues pancartes han presidit la protesta: una que resa 'Feminisme revolucionari. Contra el masclisme, l'LGTBI-fòbia i el feixisme', i una altra que demana 'En defensa dels drets de les persones trans. Prou transfòbia'.
En la marxa, que ha partit de la plaça Universitat i ha recorregut els carrers Pelai, Fontanella i Via Laietana, passant per la plaça Catalunya i la plaça Sant Jaume, també hi ha referències en contra de l'OTAN i del president rus Vladímir Putin.
La portaveu de Lliures i Combatives, Sofia Vázquez, ha assegurat que els estudiants reivindiquen que "la joventut i sobretot les dones de classe treballadora pateixen l'opressió del sistema capitalista i patriarcal".
Vázquez ha considerat important sortir al carrer per reivindicar, ha dit que el Govern central "ha tingut molt temps" per materialitzar un canvi en la situació dels joves i ha criticat la reforma laboral.
Ha lamentat la guerra a Ucraïna, que volen que s'acabi, però ha considerat l'OTAN "responsable col·lateral" d'altres conflictes bèl·lics dels quals no es pot exonerar.