Publicat 24/01/2023 16:03

Uns 1.000 treballadors sanitaris es manifesten en la primera jornada de vaga: "Ja n'hi ha prou!"

Els manifestants a la plaa Sant Jaume de Barcelona
EUROPA PRESS

El Govern contacta amb la Intersindical per establir un dia de reunió

BARCELONA, 24 gen. (EUROPA PRESS) -

Uns 1.000 treballadors sanitaris, segons la Gurdia Urbana de Barcelona, s'han manifestat aquest dimarts al crit de "Ja n'hi ha prou!" per reclamar millores laborals i professionals en la primera jornada de vaga que ha convocat en solitari la Intersindical.

Els assistents s'han concentrat des de les 11 hores a la plaa Sant Jaume de Barcelona abans de la celebració del Consell Executiu del Govern per reclamar millores per als diferents perfils professionals concentrats com infermeres, auxiliars d'administració, auxiliars d'infermeria i celadores, entre d'altres.

Fonts del sindicat han explicat que, durant la manifestació, la Conselleria de Salut s'ha posat en contacte amb representants de la Intersindical amb la voluntat d'establir una reunió per abordar les seves reclamacions: "Com a mínim la porta ja est oberta".

Els assistents han corejat cntics com 'No som metges, som infermeres', 'Més bates i menys corbates', 'La sanitat no es ven', 'Les auxiliars som importants', 'No hi ha salut sense nosaltres' i 'Aragons, de quina mútua ets', entre d'altres.

La manifestació ha sortit de la plaa Sant Jaume, ha baixat per la Via Laietana i ha seguit pel passeig d'Isabel II fins a arribar al Parlament, on aquest dimarts des de les 15 hores se celebra el ple.

La presidenta de Junts, Laura Borrs; representants parlamentaris de la CUP liderats per la presidenta del grup, Dolors Sabater, i diputats dels comuns s'han acostat a la protesta davant la cambra catalana.

Es tracta de la primera jornada de vaga sanitria de les tres que hi ha previstes aquesta setmana: dimecres, la Intersindical tornar a la plaa Sant Jaume i al Parlament, mentre que Metges de Catalunya (MC) far la seva manifestació en solitari dimecres i dijous.

Representants de MC estan reunits amb el conseller de Salut, Manel Balcells, i altres representants del departament per buscar un acord a falta d'un dia per celebrar la primera jornada de vaga de facultatius.

RECLAMACIONS

En declaracions als periodistes, el coordinador de salut del sindicat, Nstor Sastre, ha explicat que s'han diferenciat de la convocatria de vaga de MC per remarcar que en el sistema sanitari catal hi ha "moltes més categories" professionals més enll dels facultatius.

El coordinador de salut del sindicat ha criticat la falta de personal i de recursos en una "sanitat collapsada que tira endavant pel compromís cívic de les seves treballadores" i ha reclamat sous dignes i millores de rtios.

SEGUIMENT

Segons xifres del departament de Salut, la vaga ha tingut un seguiment en el torn de nit del 0% entre el personal facultatiu i del 0,3% entre la resta de personal amb un 25% de les entitats provedores reportades, incloses l'Institut Catal de la Salut (ICS).

Quant al torn de matí, amb un 45% de les entitats provedores reportades, el seguiment dels facultatius ha estat d'un 1,1% i, entre la resta de treballadors del sistema, ha estat d'un 1,4%.

Quant a la vaga als centres d'atenció primria, el seguiment en el torn de nit ha estat del 0% tant en el personal facultatiu com en la resta i, en el torn de matí, el seguiment entre el personal facultatiu ha estat d'un 3,6% i, en la resta de la plantilla, d'un 3,9%, segons dades de la Conselleria fins a les 10.30 hores.

Contingut patrocinat