Publicat 17/10/2020 14:53

Uns 100 manifestants es concentren a Barcelona contra la privatització de la sanitat

Manifestants a la plaa Sant Jaume (Barcelona) en protesta contra la privatització de la sanitat
@ACAMPADAMAR

BARCELONA 17 oct. (EUROPA PRESS) -

Un centenar de manifestants s'han concentrat aquest dissabte al migdia a la plaa Sant Jaume de Barcelona en contra de la privatització de la sanitat, convocats per la Coordinadora Antiprivatización de la Sanitat (CAS), que ha organitzat 38 protestes més semblants a tot el territori espanyol.

Els presents han demanat la derogació de la Llei d'Ordenació Sanitria de Catalunya (LOSC), i de la Llei 15/97 i l'article 90 de la Llei General de Sanitat (LGS), que consideren que permeten les externalitzacions i les derivacions a la sanitat privada.

El lema de la mobilització ha estat 'Les nostres vides valen més que les vostres butxaques. Mai més morts evitables! Mai més negoci amb la sanitat!', i s'han vist pancartes a favor de la sanitat pública.

Ha comptat amb la presncia de diverses entitats, com Marea Blanca, Marea Pensionaria, la Confederació Nacional del Treball (CNT), Acampada Mar i Rebellió Primria, entre d'altres.

La membre de la plataforma 'Jo Sí Sanitat Universal', Ana Martínez, ha assegurat que durant el coronavirus "s'est posant l'economia i els diners per davant de la vida de les persones".

Quant a les residncies, ha afirmat que fins i tot les poques que són públiques tenen gestió privada: "Aix ha estat molt important quant a les morts durant la pandmia. Podrien ser morts evitables si realment haguéssim tingut els recursos necessaris per atendre tothom".