Ajuda les estudiants a visualitzar i mesurar les diferents situacions de violència masclista
LLEIDA, 6 març (EUROPA PRESS) -
La Universitat de Lleida (UdL) distribuirà entre les seves alumnes 5.000 exemplars més del seu punt de llibre anomenat 'violentòmetre' amb el qual vol ajudar les estudiants a visualitzar i mesurar les diferents situacions de violència masclista que s'amaguen en la vida quotidiana i en les relacions interpersonals i que, de vegades, no s'identifiquen com a tals.
El 'violentòmetre' és una iniciativa del Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones, del que el 2014 va editar 4.000, ha informat el centre aquest dimarts a Europa Press.
El Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones s'ha sumat a la promoció de la nova xapa del personatge popular lleidatà conegut com a Senyor Postu "I love ansèrio", una xapa que col·labora en la lluita contra la violència de gènere i la no discriminació, que destinarà els recursos que es generin a l'Associació Lika, una agrupació lleidatana sense ànim de lucre que treballa per la llibertat i la igualtat des de la coeducació i l'acció.
El Senyor Postu, personatge lleidatà conegut per totes les terres de Ponent gràcies a la seva repercussió a les xarxes socials a través del compte "Postureig de Lleida", ha volgut contribuir en la lluita feminista amb aquesta xapa, creada amb assessorament del Centre Dolors Piera.
El 2017, la venda de les seves xapes va generar uns 25.000 euros a entitats socials lleidatanes, unes de les més venuda són la 'ILoveKets', amb la qual ha aportat 3.000 euros a projectes de la infància de Creu Vermella a Lleida o 'ILovePopes' amb la qual ha aconseguit 2.500 euros per Adima Lleida, l'Associació de dones intervingudes de mama.