Diu que és difícil fer projectes que no segueixin una pauta estndard
SITGES (BARCELONA), 11 (EUROPA PRESS)
El director de Vitria Juanma Bajo Ulloa ha estrenat en el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantstic de Catalunya el conte sense dilegs 'Baby', i ha reivindicat que l'art "ha de sorgir des de la visceralitat, des de l'emoció".
En roda de premsa, ha subratllat aquest diumenge que aquesta emoció ha mirat que es plasmi en la pellícula amb imatges que tenia en el seu subconscient, i ha remarcat que les pellícules que formen part d'ell són aquelles que l'han deixat psit i li han remogut tot i que fossin un "recorregut dolorós".
A 'Baby', una jove drogoaddicta, que encarna Rosie Day, dona a llum i, incapa de cuidar el beb, el ven a una estranya dona, tot i que poc després prova de recuperar-lo, cosa que la porta a una casa decadent amb uns habitants perturbadors.
Bajo Ulloa ha explicat que va optar per anar a l'essncia en l'explicació d'aquest conte, del qual durant el procés de rodatge i muntatge va anar eliminant decorats, personatges i finalment els textos perqu no entén el cinema com un procés tancat, per centrar-se en els elements "purament cinematogrfics" com la llum, la composició, el so, el silenci i la música, que de vegades creu que s'han perdut.
Així mateix, l'elecció que no hi hagi paraules, ha explicat Bajo Ulloa, també posa el pes en l'espectador, en la confiana que capti les metfores que apareixen a la pellícula, i ha recordat que en un llibre de Carlos Heredero sobre el nou cinema dels anys 90 va dir que la seva pellícula ideal era sense dilegs.
L'ús de la casa enmig del bosc remet als contes gtics i Bajo Ulloa ha explicat que es tractava que "estigués fagocitada per la naturalesa" i fos un organisme viu, i ha reivindicat que la naturalesa en la seva degradació també és bella.
Bajo Ulloa ha afirmat que a la pellícula també subjeu la diferncia entre "utilitzar i estimar", i ha afirmat que el personatge albí que encarna Natalia Tena sempre mira d'agradar a la dona tot i que no ho aconsegueix, i la mateixa actriu ha explicat que va pensar en un gos maltractat quan feia el rol.
LLIBERTAT CREATIVA
Quan li han preguntat si aquesta pellícula suposa un retorn conceptual a les seves primeres pellícules més personals, com a 'Ales de papallona' i 'La mare morta', Bajo Ulloa ha dit que mai no se n'havia anat, tot i que ha adms que "és difícil fer una pellícula des de la llibertat creativa" perqu és més complex posar-la en marxa amb una indústria que ha qualificat de conservadora.
"És difícil aixecar un projecte que no segueixi una pauta estndard", ha assenyalat, ha dit que 'Baby' va estar a punt de no poder-se dur a terme perqu cada petita pea en una pellícula independent és fonamental, i ha subratllat que seguir provant de fer projectes personals si aconsegueix mantenir la llibertat creativa, a més de totes les gamberrades que pugui rodar, en les seves paraules.