BARCELONA 27 oct. (EUROPA PRESS) -
Catalunya ha captat més de 190 milions d'euros en un any i mig del programa Horizon2020 de la Comissió Europea, la iniciativa més important de la història de la Unió Europea (UE) en R+D+I.
Dels 190 milions captats, 46 han anat destinats a 142 empreses, de les quals un 82,4% són pimes, ha informat aquest dimarts la Conselleria d'Empresa i Ocupació en un comunicat.
En la inauguració de la jornada Connect-EU, celebrada a Barcelona, el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha afirmat que el programa "permet a les pimes guanyar dimensió i participar en projectes competitius".
Una de les novetats de l'Horizon2020 en comparació d'iniciatives similars és l'SME Instrument, un programa de finançament dissenyat específicament per a pimes, i del qual s'han beneficiat més de 50 pimes catalanes.
El 35% dels més de 190 milions captats són fruit dels resultats dels programes de Ciència Excel·lent --ajudes del Consell Europeu d'Investigació--, i un 34,8% correspon a projectes transnacionals d'investigació que han participat universitats i altres entitats del sistema d'investigació.
Del total de fons captats pel sistema d'investigació, el 27,6% han estat destinats a centres Cerca, un 22,8% a universitats i un 11,2% a altres centres d'investigació.
El director general d'Investigació, Josep Maria Martorell, ha valorat que durant el primer any d'Horizon2020, Catalunya ha multiplicat per 3,5 l'obtingut el primer any a l'anterior programa de finançament europeu, l'FP7.