Actualitzat 17/12/2013 21:26

La UE destina 3 milions a estudiar els efectes el canvi climàtic en les conques mediterrànies

Cala Millor Mallorca playa isla turismo
CEDIDA

BARCELONA 2 oct. (EUROPA PRESS) -

La Unió Europea (UE) destinarà 3 milions d'euros al projecte científic Bewater, un estudi que pretén conèixer els efectes del canvi climàtic sobre les conques mediterrànies per adoptar així mesures sostenibles per a la gestió hídrica.

El projecte, finançat amb el VII Programa Marc dins de la iniciativa 'Science in Society', està liderat pel Centre d'Investigació Ecològica i Aplicacions Forestals (Creaf), i en ell participen una dotzena d'institucions entre centres d'investigació, empreses, ONG i entitats, ha informat el centre en un comunicat.

Els diferents socis --també està inclosa l'Oficina Regional del Mediterrani de l'European Forest Institute (Efimed)-- organitzaran processos participatius amb científics i altres agents socials de quatre conques pilot del Mediterrani, a Catalunya, Xipre, Eslovènia i Tunísia.

Aquests identificaran les pressions que exerceix el canvi climàtic i les diferents opcions de gestió de l'aigua que es porten a terme, i amb l'esmentada informació hauran de dissenyar plans d'adaptació que "han de permetre augmentar la resiliència dels sistemes socials i ecològics", ha indicat la investigadora del Creaf Diana Pascual.

El projecte vol fomentar un nou enfocament des de la gestió de l'aigua basada només en solucions tecnològiques cap a una nova visió basada en la planificació i gestió conduïdes per diferents actors.

Contingut patrocinat