BARCELONA 3 jul. (EUROPA PRESS) -
La Universitat de Barcelona (UB) i 3Cat han signat un acord aquest dimecres per impulsar la Ctedra UB en Intelligncia Artificial (IA) i Mitjans, que té l'objectiu d'abordar l'impacte d'aquesta tecnologia en el sector audiovisual i fomentar les bones prctiques.
L'acord, amb una durada de tres anys, servir per impulsar accions formatives, de recerca i de transferncia de coneixement; fomentar la innovació en la indústria dels mitjans i "donar respostes prctiques" a les preocupacions tiques davant la IA, informa la UB en un comunicat.
El rector de la UB, Joan Gurdia, ha remarcat que l'objectiu és dissenyar espais segurs perqu aquestes tecnologies tinguin un impacte positiu en la societat; i la presidenta de 3Cat, Rosa Rom, ha destacat el valor d'aquesta ctedra per "abordar els reptes i oportunitats" que presenta la IA en l'audiovisual.