Publicat 16/03/2023 20:04

La UAB suspèn de treball i sou a un professor de Filosofia i Lletres per "abús d'autoritat"

BARCELONA 16 març (EUROPA PRESS) -

La Universitat Autnoma de Barcelona (UAB) ha susps un any i dos mesos de feina i sou un professor de la Facultat de Filosofia i Lletres per "abús d'autoritat" al seu crrec, han explicat fonts de la universitat a Europa Press aquest dijous.

Segons ha avanat el diari 'Ara', la decisió es produeix després de la denúncia d'una alumna de doctorat, i el professor ha estat susps per una falta molt greu de prevalena de la condició d'empleat públic i per dues faltes greus d'abús d'autoritat.

Fonts de la UAB consultades per Europa Press han confirmat que aquesta resolució es produeix després d'activar-se el Protocol contra les violncies masclistes en 2022, que s'inicia quan es comunica una incidncia de violncia masclista, sexual o altres tipologies per part d'un membre de la comunitat universitria.

En un comunicat de la universitat als seus estudiants, al que ha tingut accés Europa Press, s'explica que a aquest professor té un expedient disciplinari obert, que s'ha resolt amb una sanció d'un any i dos mesos de suspensió de funcions per "fer prevaler la seva condició d'empleat públic per obtenir un benefici indegut i per abús d'autoritat en l'exercici d'un crrec".

Així mateix, en aquest comunicat la universitat assegura que "la suspensió de funcions afecta tant a la feina com a la totalitat del sou".

La UAB ha apuntat en aquest escrit que la resolució es va notificar al professor el 17 de febrer, que pot interposar recurs de reposició fins al 17 de mar, i que la sanció ser efectiva i s'executar a partir del dilluns 20 de mar.

Aquest cas sorgeix dos dies després que la UAB decidís apartar cautelarment a un catedrtic de la Facultat de Cincies després d'una sentncia que el condemna per assetjament sexual durant dos anys al seu estudiant de doctorat.

Contingut patrocinat