MADRID, 11 maig (EUROPA PRESS) -
La xarxa social Twitter ha anunciat aquest dilluns que comenar a identificar contingut enganyós relacionat amb la pandmia del nou coronavirus mitjanant etiquetes i missatges d'advertiment.
Segons ha explicat en un missatge en el seu blog, aquesta mesura s'enquadra en l'estratgia que va engegar al mar contra contingut que en contra de l'orientació sobre Covid-19 de fonts autoritzades d'informació de salut pública global i local.
D'aquesta manera, apareixeran etiquetes en els missatges que contenen informació potencialment nociva i enganyosa relacionada amb nou coronavirus, també en els antics, i aquestes es vincularan "a una pgina seleccionada per Twitter o a una font externa confiable que contingui informació addicional".
"En el futur, podem usar aquestes etiquetes i missatges d'advertiment per proporcionar explicacions o aclariments addicionals en situacions en les quals els riscos de danys associats amb un tuit són menys greus, per el contingut pot confondre o confondre a les persones. Aix far que sigui més fcil trobar fets i prendre decisions informades sobre el que la gent veu en Twitter", ha indicat.
Es dirigir en concret a tres categories mplies relatives a declaracions o afirmacions que han estat confirmades com a falses o enganyoses per experts en la matria, com les autoritats de salut pública, aquelles en les quals exactitud, veracitat o credibilitat és impugnada o desconeguda i informació que no est confirmada al moment en qu es comparteix.
"Depenent de la propensió al dany i el tipus d'informació enganyosa, els advertiments també poden aplicar-se en un tuit. Aquests advertiments informaran les persones que la informació en el tuit entra en conflicte amb la guia dels experts en salut pública abans que la vegin", ha indicat Twitter.