MADRID, 28 nov. (EUROPA PRESS) -
El president de RTVE, José Antonio Sánchez, ha afirmat aquest dimarts 28 de novembre que RTVE ha proposat als partits polítics la celebració el 7 de desembre d'un debat electoral entre les formacions polítiques amb representació al Parlament de Catalunya.
Així s'ha expressat el president de la Corporació RTVE, durant la seva compareixença periòdica davant la Comissió Mixta (Congrés-Senat) de Control Parlamentari de la Corporació RTVE i les seves Societats, celebrada en el Palau del Senat.
EN DESCONNEXIÓ PER A CATALUNYA I EN EL 24 HORES
Segons ha explicat Sánchez, el debat es durà a terme a La 1 de RTVE, dins del programa 'El Debat de la 1', en desconnexió territorial per a Catalunya, i de forma simultània al Canal 24 Hores per a tota Espanya i també en Ràdio 4.
Els representants polítics hauran de participar de manera presencial en els estudis de TVE, a Sant Cugat del Vallès (Barcelona).
Preguntat en diverses ocasions per parlamentaris de l'oposició, el president de RTVE ha avançat la cobertura de RTVE de les properes eleccions catalanes, que girarà "entorn de quatre eixos: debats, entrevistes, informatius i programes especials".
A l'apartat d'entrevistes, s'oferiran els "representants" de les diferents formacions polítiques que concorren a les eleccions catalanes en diferents programes informatius.
Es tindran en compte els resultats de les anteriors eleccions autonòmiques, celebrades el 2015, sent l'ordre d'entrevistes, de menor a major representació.
Acolliran aquestes entrevistes, a nivell nacional, 'Los desayunos de TVE' i 'La noche en 24', i a nivell regional, en llengua catalana, de dilluns a divendres, en La 1, en l'horari del Telenotícies Matinal.
Respecte als informatius, el temps dedicat a cada formació al llarg de la campanya es distribuirà "prenent com a criteri preferent els resultats obtinguts per cada formació" en les passades eleccions al Parlament de Catalunya.
Els Telenotícies dedicaran a la campanya un bloc de durada variable, en funció de l'actualitat informativa.
També està prevista l'emissió d'un bloc d'informació electoral en cadascun dels informatius territorials de dilluns a diumenge, entre les 14 i les 14.25 hores.
Igualment, l'espai d'informació i anàlisi política 'Vespre en 24', que s'emet al Canal 24 hores, oferirà un bloc d'informació electoral amb idèntics criteris de representació en el Parlament de Catalunya.
TRES ESPECIALS A TVE
Sobre els programes especials, hi haurà tres grans espais: inici i tancament de campanya i programa especial en la jornada electoral.
Quant a RNE, destaquen els espais informatius de 'Las mañanas de RNE', del 'Diario de las 2' i de l'informatiu '24 horas'.
També les desconnexions territorials de RNE i Radio 5, la programació de Ràdio 4, i els programes especials d'obertura i tancament de campanya, i de la jornada electoral, en RNE, Radio 5 i Ràdio 4.
Sánchez ha detallat que en la cobertura a la web de RTVE, les informacions més rellevants aniran apareixent a la pàgina principal de la Corporació i, singularment, en la d''informativos24horas.es'.
El dia dels comicis, RTVE oferirà, a través de totes les seves plataformes digitals i en temps real, els resultats electorals a mesura que es vagi produint l'escrutini.
En la nit electoral, des de l'aplicació +24 d''informatius24hores' i a través de l'ordinador, telèfons mòbils i tauleta, es podran seguir fins a quatre senyals informatius addicionals amb les reaccions i declaracions que es vagin produint.
"COMPLETA I RIGOROSA"
Durant la sessió, el senador d'ERC Bernat Picornell ha preguntat Sánchez sobre les previsions de la Corporació per garantir "neutralitat, objectivitat i la pluralitat" durant la campanya electoral a Catalunya.
"No fa fata la meva intervenció per a això. De fet i d'ofici RTVE garanteix la cobertura completa i rigorosa de tots els processos electorals que se celebren a Espanya", ha assegurat.
Bernat Picornell ha acusat la Corporació de "falta de neutralitat" i ha afegit que, en aquest sentit, hi ha "queixes" dels treballadors de la casa, així com d'altres entitats internacionals, i li ha preguntat sobre què farà per cobrir la campanya.
"No li diré el que ordenaré que es faci", ha etzibat Sánchez, que ha dit que el que no es farà a TVE "és disparar el Rei com fan a la seva".
Per la seva banda, el parlamentari Ricardo Sixto (GCUP-EC-EM) ha acusat el president de "manipulació" i el senador 'popular' Ramón Moreno Bustos ha afirmat no tenir "el menor dubte" que la Corporació respondrà les exigències de la cobertura de la campanya i les eleccions de forma "exemplar".
Finalment, sobre si considera positiu que es publiqui l'agenda d'activitats del president de RTVE li ha preguntat el parlamentari de Podem Miguel Vila.
"Ni positiu ni negatiu", ha declarat Sánchez, per després agregar: "La meva agenda és pública i la coneix tothom".