Publicat 23/07/2021 15:19CET

TV3 retira el programa 'Bricoheroes' després d'un expedient del CAC per publicitat "indeguda"

Archivo - Arxiu - Seu de TV3
EUROPA PRESS - Archivo

El CAC observa incompliments en l'emplaçament de producte

BARCELONA, 23 jul. (EUROPA PRESS) -

TV3 ha retirat de la graella d'estiu la reposició del programa 'Bricoheroes' després que el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha obert un període d'informació prèvia d'expedient sancionador en constatar un incompliment d'emplaçament de producte en diversos capítols.

Fonts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovials han assegurat a Europa Press que la retirada del programa, que ja s'havia emès en digital i ara la segona temporada es reposava a TV3, és per l'expedient del CAC i es substituirà per 'Atrapa'm si pots' i 'No tenim vergonya'.

Les mateixes fonts han assegurat que l'espai que presenten en Peyu i Jair Domínguez està en procés de gravació de la tercera temporada i que estudiaran totes les indicacions del CAC per complir amb els requeriments.

Segons explica el CAC en l'acord que ha consultat Europa Press, en quatre capítols, emesos el 5 i 6 de juliol la presència de marques té prominència i s'hauria d'advertir al començament i final del programa i després de les pauses publicitàries.

El CAC assenyala que la presència d'algunes marques té "prominència indeguda per influència del contingut editorial amb finalitats comercials i, per tant, pot constituir un supòsit de publicitat prohibida".

LLEI DE COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL

Segons la llei general de la comunicació audiovisual, l'emplaçament de producte és una forma de comunicació comercial consistent a incloure, mostrar o referir-se a un producte de manera que figuri en un programa, sotmès a determinades condicions: el públic n'ha de ser informat al començament i final del programa i després de les pauses publicitàries, no pot condicionar la responsabilitat ni independència editorial i tampoc incitar a la compra.

L'informe del CAC sosté que les quatre edicions de 'Bricoheroes' que s'han analitzat contenen referències a productes, serveis o marques, de les quals set es presenten com un emplaçament de producte amb prominència, però sense elements que la facin indeguda, malgrat que detecta falta d'avisos al començament i final del programa i després de la publicitat.

En tres casos es presenten com emplaçaments de producte amb prominència indeguda, i un d'aquests tres "incita directament" a comprar el producte.

El CAC ha assenyalat que l'eventual incompliment del deure d'informar clarament al públic de l'emplaçament al començament i final del programa, i l'eventual incitació directa a la compra i prominència indeguda d'aquest producte es tipifica com una infracció greu, que segons la llei pot anar dels 12.001 als 90.000 euros.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés