Publicat 23/07/2021 15:19

TV3 retira el programa 'Bricoheroes' després d'un expedient del CAC per publicitat "indeguda"

Archivo - Arxiu - Seu de TV3
EUROPA PRESS - Archivo

El CAC observa incompliments en l'emplaament de producte

BARCELONA, 23 jul. (EUROPA PRESS) -

TV3 ha retirat de la graella d'estiu la reposició del programa 'Bricoheroes' després que el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha obert un període d'informació prvia d'expedient sancionador en constatar un incompliment d'emplaament de producte en diversos capítols.

Fonts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovials han assegurat a Europa Press que la retirada del programa, que ja s'havia ems en digital i ara la segona temporada es reposava a TV3, és per l'expedient del CAC i es substituir per 'Atrapa'm si pots' i 'No tenim vergonya'.

Les mateixes fonts han assegurat que l'espai que presenten en Peyu i Jair Domínguez est en procés de gravació de la tercera temporada i que estudiaran totes les indicacions del CAC per complir amb els requeriments.

Segons explica el CAC en l'acord que ha consultat Europa Press, en quatre capítols, emesos el 5 i 6 de juliol la presncia de marques té prominncia i s'hauria d'advertir al comenament i final del programa i després de les pauses publicitries.

El CAC assenyala que la presncia d'algunes marques té "prominncia indeguda per influncia del contingut editorial amb finalitats comercials i, per tant, pot constituir un supsit de publicitat prohibida".

LLEI DE COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL

Segons la llei general de la comunicació audiovisual, l'emplaament de producte és una forma de comunicació comercial consistent a incloure, mostrar o referir-se a un producte de manera que figuri en un programa, sotms a determinades condicions: el públic n'ha de ser informat al comenament i final del programa i després de les pauses publicitries, no pot condicionar la responsabilitat ni independncia editorial i tampoc incitar a la compra.

L'informe del CAC sosté que les quatre edicions de 'Bricoheroes' que s'han analitzat contenen referncies a productes, serveis o marques, de les quals set es presenten com un emplaament de producte amb prominncia, per sense elements que la facin indeguda, malgrat que detecta falta d'avisos al comenament i final del programa i després de la publicitat.

En tres casos es presenten com emplaaments de producte amb prominncia indeguda, i un d'aquests tres "incita directament" a comprar el producte.

El CAC ha assenyalat que l'eventual incompliment del deure d'informar clarament al públic de l'emplaament al comenament i final del programa, i l'eventual incitació directa a la compra i prominncia indeguda d'aquest producte es tipifica com una infracció greu, que segons la llei pot anar dels 12.001 als 90.000 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés