SANT JOAN DESPÍ (BARCELONA), 16 (EUROPA PRESS)
TV3 emetrà el pròxim 17 de desembre la 26ª edició de La Marató, el tradicional programa benèfic de la cadena autonòmica catalana que aquest any es dedicarà a recollir donatius per a la investigació sobre les malalties infeccioses, que són la causa d'una de cada tres morts al món.
La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjà Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach; el director de la Fundació La Marató, Lluís Bernabé, i el director de Màrqueting de la CCMA, Martí Patxot, han presentat aquest dilluns les característiques de La Marató d'aquest any.
"Aquest any s'ha decidit dedicar La Marató a les malalties infeccioses perquè ens poden afectar a tots", ha explicat la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach.
Per la seva banda, el cap del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital de Bellvitge, Jordi Carratalà, ha explicat que "la majoria de les infeccions són lleus, però algunes poden produir la mort, i un dels grans problemes de salut pública és la resistència que els bacteris han desenvolupat als antibiòtics, per la qual cosa és necessari potenciar la investigació".
La presentadora de La Marató de TV3 serà la periodista Helena Garcia Melero, que conduirà un programa de 15 hores en el qual es tractarà sobre les infeccions comunitàries freqüents --pneumònia, grip, gastroenteritis--, les infeccions comunitàries greus --meningitis, tuberculosis, hepatitis, VIH--, infeccions emergents i del viatger, infeccions nosocomials i la sèpsia, entre altres.
Durant el programa, els espectadors podran fer els seus donatius per telèfon --a través de 1.001 línies telefòniques i la col·laboració de 3.400 voluntaris-- i s'organitzaran activitats populars en tota Catalunya amb la finalitat de recaptar fons per La Marató.
Prèviament a l'emissió del programa, la Fundació La Marató organitzarà 5.300 sessions divulgatives a les quals assistiran 225.000 joves i 300 professionals de la salut.
El lema de la campanya de La Marató d'aquest any és 'La investigació pot canviar la història', centrant-se en la investigació ja que "és imprescindible com a solució a les malalties infeccioses, ha explicat el director de Màrqueting de la CCMA.
La campanya de difusió de la Marató té com element central un anunci televisiu, que s'estrenarà al novembre, i inclou també cartells i banderes amb la imatge de la campanya gràfica.