Publicat 29/01/2018 15:31

TV3 i Catalunya Ràdio, cadenes que més van igualar el temps de candidatures pel 21-D

Cues de gent votant el 21D a l'Escola La Llancuna de Barcelona.
Europa Press

BARCELONA 29 gen. (EUROPA PRESS) -

TV3 i Catalunya Ràdio van ser els mitjans de comunicació que més van igualar el temps de notícia dels diferents partits a les informacions sobre la campanya electoral de les eleccions del 21 de desembre, segons un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Les televisions privades estatals, Telecinco i Antena 3 TV, van donar veu a tots els partits polítics, però amb diferències de fins el 20 punts percentuals entre el primer i l'últim, ha informat aquest dilluns el CAC en un comunicat.

L'informe, realitzat entre el 5 i 19 de desembre i aprovat amb cinc vots a favor i un en contra, va analitzar la campanya en programes informatius diaris de TV3, Catalunya Ràdio, 8tv, Rac1, TVE Catalunya, La2, Telecinco, Antena 3 TV i La Sexta, i van examinar els actors polítics que van participar en debats, entrevistes, magazines i altres espais d'aquestes cadenes, a més del canal 3/24 i el 24 hores.

TV3 va tenir una distància de 3,6 punts percentuals entre el partit que va obtenir més representació en els passats comicis i el que menys, JxCat i la CUP, respectivament, i en el cas de Catalunya Ràdio, aquesta distància va ser de 3,2 punts.

En canvi, segons l'informe del CAC, Telecinco va donar el 22,7% de temps de notícia a ERC i el 2,5% a la CUP, mentre que Antena 3 va donar un 21,4% al PP i un 1,3% a la CUP, distàncies de més de 20 punts entre el primer i l'últim.

LaSexta no va seguir l'ordinalitat dels resultats de 2015, però va ser la privada estatal amb menor distància entre els extrems, La1 i TVE Catalunya van estendre a una proporcionalitat estricta, i, en el cas de 8tv i Rac1, el seu ordre es deriva de certa relació amb els resultats obtinguts en els passats comicis.

L'informe també ha analitzat el temps de paraula dels actors polítics, amb l'absència "gairebé total" de veus del Govern, ja que l'aplicació de l'article 155 de la Constitució va provocar-ne el cessament.

El Govern central va suposar més de la meitat del temps de paraula dels actors en els informatius de RTVE --57,6% a TVE Catalunya i 56,1% a La1--, i va ser la de major presència en la resta de mitjans, excepte a LaSexta, on va ser JxCat+PDeCAT.

VEUS POLÍTIQUES

TV3 i Catalunya Ràdio van ser els mitjans amb una major diversitat de veus, amb 20 i 17 agrupacions d'actors polítics, respectivament, mentre que la que menys va ser Antena 3 i 8tv, amb 11 i 10, respectivament.

Tots els mitjans van donar veu a les formacions que tenen presència al Parlament, excepte TVE Catalunya, on no es va observar la presència de la CUP, encara que sí li van donar a les informacions de seguiment de la campanya.

Així mateix, tots els mitjans analitzats pel CAC van entrevistar, com a mínim una vegada, totes les forces amb representació parlamentària, excepte Telecinco, que va emetre de tres candidatures --ERC, Cs i PSC--, encara que abans de campanya al desembre també a ECPCat i PP; la cadena que més entrevistes va emetre va ser LaSexta, amb 60.

El conseller Daniel Sirera, que ha votat en contra de l'informe, assenyala que el CAC ha analitzat mitjans que no són de la seva competència, i que això ha comportat una despesa més gran en hores extraordinàries per l'increment de material visionat.

Contingut patrocinat