Actualitzat 11/06/2015 13:20

El turisme a Espanya i un problema sobre una teranyina, a les PAU de Geografia i Física

Selectividad, PAEG, exámenes, universitarios, universidad
Foto: EUROPA PRESS

"Respondre els problemes en context desorienta els alumnes", segons un professor

   BARCELONA, 11 Juny (EUROPA PRESS) -

   Un mapa del turisme a les diferents comunitats autònomes i un problema basat en una teranyina han centrat les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) de les matèries de Geografia i Física, els primers exàmens que més de 32.000 alumnes catalans han realitzat aquest dijous al matí en la tercera jornada de la selectivitat.

   En declaracions a Europa Press, l'estudiant de l'institut Jaume Balmes de Barcelona Rita Monné ha explicat que molts companys han escollit l'opció A de l'examen de Geografia --turisme i energies renovables-- perquè era "més de cultura general".

   A l'opció A, els estudiants han hagut de definir els termes 'turisme de masses' i 'turisme sostenible', explicar característiques del turisme estranger a Espanya, i també ha sortit un exercici sobre consum d'energia i autoproveïment a Catalunya i a Espanya, definir els conceptes 'energia renovable i combustible fòssil', i el model energètic de Catalunya.

   Els que han preferit la B, s'han enfrontat a un mapa sobre el nombre d'explotacions agràries a Catalunya (1962-1999), han definit els conceptes 'èxode rural' i 'població activa agrària', entre d'altres, i han resumit el text del geògraf i polític Oriol Nel·lo 'De la urbanització dispersa a la ciutat de baixa densitat'.

   "Jo he dubtat per quina opció escollir, perquè les dues eren bastant assequibles", ha dit l'alumna Júlia Portillo, tot i que també ha precisat que les dues es podien completar amb cultura general, una expressió que també ha utilitzat l'alumne Eloi Potau, que ha qualificat la prova de bastant fàcil, ja que si havies estat atent a classe la podies contestar perfectament, ha dit.

PROVA DE FÍSICA

   El primer exercici de la prova de Física de la part comuna ha consistit en el moviment dels insectes atrapats en una teranyina, en què havien de calcular la constant elàstica de la teranyina, la massa de l'insecte i el valor absolut de l'acceleració màxima, entre d'altres.

   El professor de Física de l'institut Apel·les Mestre de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) Ricard Sánchez ha afirmat que el nivell de la prova d'aquesta modalitat era correcte i comparable a la dificultat d'altres anys, tot i que ha afegit que haver de respondre els problemes en context --l'exemple de la teranyina-- "desorienta els alumnes".

   "No em sembla incorrecte perquè a vegades les preguntes científiques estan aïllades de la realitat, però els nervis i la falta de temps dificulten la comprensió de l'enunciat", ha raonat Sánchez.

   Els alumnes han elegit entre l'opció A, que consistia a calcular la velocitat de Galatea --el quart satèl·lit de Neptú més allunyat del planeta--, i la B, que contenia un problema centrat en l'òrbita de l'Estació Espacial Internacional.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés