Publicat 03/12/2015 19:02

El TSJC reconeix el dret d'un nen a l'educació inclusiva en una sentència pionera

BARCELONA, 3 des. (EUROPA PRESS) -

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha obligat a escolaritzar en un institut de Secundària un alumne de l'Ametlla del Vallès (Barcelona) al qual la Generalitat volia portar a un centre d'educació especial, en el marc d'una sentència pionera a favor de l'"educació inclusiva", ha informat la Fundació Gerard a Europa Press.

La sentència desestima el recurs d'apel·lació interposat per la Generalitat contra una sentència del 2014 a favor de l'educació inclusiva del Gerard F.M. de 14 anys, ha informat 'El Diari de l'Educació'.

L'alt tribunal s'ha posicionat a favor d'una "educació inclusiva en el sistema educatiu ordinari", malgrat que el Ministeri Fiscal havia sol·licitat el recurs de la Generalitat.

Aquest Ministeri entenia que "el menor té dificultats d'escolarització i necessita el suport sense que sigui possible que en disposi en un centre ordinari si no s'adopten mesures desproporcionades".

La sentència al·lega que la llei educativa defensa que "l'escolarització de l'alumnat que presenta necessitats educatives especials es regirà pels principis de normalització i inclusió i n'assegurarà la no discriminació i la igualtat efectiva a l'accés i la permanència en el sistema educatiu".

També fa referència a la Llei 14/2010 dels drets i oportunitats de la infància i l'adolescència en assenyalar que "els nens i els adolescents amb discapacitats tenen dret a una escolaritat inclusiva i amb el suport necessari per potenciar el màxim desenvolupament acadèmic, personal i social".

Ha subratllat que els poders públics han de prestar una "especial atenció en la prevenció i l'eliminació d'actituds discriminatòries dirigides a nens i adolescents amb discapacitats".

INFORME PSICOPEDAGÒGIC "EVIDENT"

A la llum de l'informe psicopedagògic del menor, el tribunal diu que "és evident" que no existeix la més mínima prova que l'esforç que exigeix a l'administració la Llei 4/2010 sigui en aquest cas desproporcionat o inapropiat.

Segons el TSJC, de la normativa "es desprèn com a principi general que l'educació ha de ser inclusiva, és a dir, cal promoure l'escolarització dels menors en un centre d'educació ordinària, i proporcionar-los els suports necessaris per a la integració en el sistema educatiu si pateixen alguna tipus de discapacitat".

La fundació ha ressaltat que, d'aquesta manera, el Gerard veu reconegut el seu dret a l'educació inclusiva recollit a la Convenció de l'ONU sobre els drets de les persones amb discapacitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés