BARCELONA 10 jul. (EUROPA PRESS) -
El telèfon d'informació a la ciutadania de la Generalitat ha passat a ser de franc des d'aquest dimecres amb l'objectiu de reduir la bretxa digital en l'accés als serveis públics, informa la Conselleria de la Presidència aquest dimecres en un comunicat.
Aquesta mesura pretén millorar els principis d'igualtat, accessibilitat i agilitat d'un servei que "no hauria de ser un obstacle" per a qualsevol persona que necessiti atenció.
El canvi s'emmarca en el Model d'atenció ciutadana de l'administració que es va aprovar el 2023 i, com va comentar la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ja es contemplava que un any després el 012 adquirís caràcter gratuït.
El cost del servei l'assumirà el Govern i preveu un desemborsament aproximat d'1,2 milions d'euros que poden variar en relació amb el nombre de trucades que es registrin.
El Govern vol amb accions com aquesta "atendre tots els col·lectius, especialment els més vulnerables, a més de desenvolupar un pla per superar la bretxa digital i avançar en la plena igualtat d'oportunitats".