TARRAGONA 21 febr. (EUROPA PRESS) -
La Gurdia Civil han trobat 4 quilos d'explosius en un cordó detonant en una zona de difícil accés de Roda de Ber (Tarragona), segons han explicat aquest dilluns en un comunicat.
Tcnics especialitzats en desactivació d'explosius (Tedax) es van personar al lloc dels fets i van comprovar que es tractava de 40 metres de cordó detonant.
El material explosiu estava en "molt mal estat de conservació", i els tcnics, aplicant criteris de seguretat, van traslladar el material fins a una cantera de la zona i el van destruir.
"El mal estat de conservació dels explosius n'afecta l'estabilitat química i els fa més inestables i, per tant, més perillosos", han afegit.
Així mateix, han manifestat que el cordó detonant és un explosiu habitualment utilitzat en la indústria civil per a tasques de mineria o voladura i, ats que a la zona on es va trobar es van fer obres de construcció dels túnels de l'AVE Madrid-Barcelona, "no es pot descartar que els operaris encarregats de l'obra es descuidessin en el seu moment aquest material".