BARCELONA, 30 jul. (EUROPA PRESS) -
La Gurdia Civil ha arrestat dos homes i tres dones a Bigues i Riells (Barcelona) per presumptament estafar més de 5.000 persones amb vendes en línia de material tecnolgic.
En un comunicat aquest dijous, l'institut armat ha explicat que els dos detinguts tenen 20 anys, i la dona, mare d'un dels joves, en té 52.
Les estafes han afectat gent de tot Espanya, i la investigació va comenar quan es van detectar nombroses denúncies per fraus en vendes 'online' de material tecnolgic.
Els detinguts suposadament publicaven anuncis en les xarxes socials que conduen a webs fraudulents en els quals s'oferien mbils, ordinadors i televisors a un preu molt més baix del real.
Aquests webs permetien pagar els productes rebaixats amb targeta de crdit o dbit, i després del pagament es prometia que la comanda s'entregaria en un període d'entre 24 i 48 hores, la qual cosa no passava mai.
A l'hora de reclamar, els compradors no aconseguien contactar amb els responsables del web, que "fins i tot van arribar a bloquejar els telfons dels clients per evitar rebre trucades insistents dels afectats".
L'engany consistia a oferir productes a un preu rebaixat un 80% del real, i per generar confiana el web afirmava que l'empresa tenia més de 20 anys d'experincia.
MÉS DE 500.000 EUROS ESTAFATS
La Gurdia Civil ha detectat més de 5.000 víctimes d'aquesta estafa, que en conjunt sumen un frau superior al mig milió d'euros.
Durant l'operació també s'han confiscat dos cotxes de gamma alta i dos equips informtics, i s'han blocat diversos comptes bancaris amb uns 85.000 euros.