BARCELONA 18 des. (EUROPA PRESS) -
Tres de cada quatre dones ha experimentat dolor --disparèunia-- durant el coit en algun moment de la seva vida, que pot ser temporal o un problema persistent, provocant estrès i interferint en les relacions de parella.
Segons ha informat aquest dimecres en un comunicat l'Institut Salut de la Dona Dexeus, la falta de desig o excitació pot provocar falta de lubricació i excitació, el que pot deure's a l'estrès, al cansament, a problemes de relació amb la parella, a malalties sistèmiques o pot per prendre certs medicaments.
De fet, un 15% de les dones acudeixen al ginecòleg per aquest motiu, tot i ser un trastorn encara poc manifestat: "Hi ha moltes causes de dolor durant les relacions sexuals. Per a l'èxit del tractament és fonamental trobar la causa correcta", ha precisat la ginecòloga de Dexeus Stefanie Redón.