Publicat 18/11/2021 15:36CET

Tres de cada quatre docents té dificultats per atendre alumnes vulnerables segons el Govern

(E-D) La secretària general d'Educació, Patrícia Gomà, i la secretària de Transformació Educativa, Núria Mora
EUROPA PRESS

Educació estudia crear un "mentor curricular" per informar sobre la normativa vigent

BARCELONA, 18 nov. (EUROPA PRESS) -

El 77% dels professors catalans diu que té dificultats per atendre els alumnes amb necessitats educatives específiques (NESE), segons una enquesta que la Conselleria d'Educació de la Generalitat va remetre als centres el juny passat i els resultats de la qual han presentat aquest dijous en una roda de premsa la secretària general d'Educació, Patrícia Gomà, i la secretària de Transformació Educativa, Núria Mora.

D'aquests professors, el 6,7% diu que experimenta aquestes dificultats sempre, el 19,8% sovint i el 50,4% de vegades, respecte del 23,1% que afirma no haver-les sentit mai.

D'altra banda, un 43,5% afirmen haver tingut dificultats en algun moment per mantenir la disciplina a l'aula, gairebé un 55% diu que té un excés de feina administrativa sempre o sovint, un 47% un excés de tasques a corregir i un 65% un excés de treball per preparar les classes.

Més del 90% dels docents diuen que se senten responsables del rendiment escolar dels alumnes i, en una escala del 0 al 4, qualifiquen les seves condicions laborals amb un 3 i el sou amb un 2,6, i afirmen que tornarien a treballar de docents si poguessin (3,5), i al mateix centre (3,4).

Les direccions han valorat amb més d'un 3 sobre 4 el suport de la inspecció educativa als centres per la covid-19, i amb entre un 2,8 i un 3 la utilitat de l'assessorament que presten els inspectors pel que fa a diversos elements de gestió.

No obstant això, el nombre de dispositius digitals per als alumnes (2,2) i la disponibilitat de personal tècnic (1,9) ronda l'aprovat, com també la banda ampla (2,4) i el programari (2,4).

FORMACIÓ

Mora ha afirmat que els professors catalans tenen una "alta vocació" i assumeixen la seva responsabilitat, motiu pel qual es volen continuar formant: el claustre vol fer canvis metodològics (2,9) i valora els diferents tipus de formacions rebudes amb entre un 2,5 i un 2,9.

Les formacions més valorades són les de didàctica de l'àrea que imparteix cada professor, metodologia, avaluació i estratègies de gestió de l'aula; les que menys, les de llengua estrangera i coneixements no relacionats amb l'àmbit de treball.

Les direccions afirmen que les formacions que han gestionat han provocat canvis a l'aula i en el funcionament del centre (3 sobre 4), i en valoren la qualitat amb un 3,2.

COMUNICACIÓ AMB EL DEPARTAMENT

Mora ha admès que la comunicació entre centres, serveis territorials i departament és un dels "aspectes a millorar" que reflecteix l'enquesta, en part per l'afectació de la pandèmia i la implantació del teletreball, però ha dit que es treballa en un pla de comunicació interna.

En el mateix sentit, el 75% dels docents reconeix haver tingut dificultats per estar al dia dels canvis en les polítiques educatives (el 6% sempre, el 20% sovint i el 49% de vegades): per això, el departament estudia implantar la figura del "mentor curricular", per informar els centres sobre la normativa vigent.

Han contestat a les preguntes el 39,8% dels docents, un total de 41.435, i 5.052 membres d'equips directius, el 53,2%, un percentatge que Gomà ha qualificat de "positiu" en ser la primera macroenquesta que enviava el Govern i en fer-la al juny (amb el tancament del curs); no obstant això, ha demanat que la taxa de retorn pugi en les posteriors enquestes.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés