Publicat 17/4/2019 16:08:31 +02:00CET

Trànsit vetllarà per la seguretat a les carreteres catalanes amb més de 1.400 controls

Autopista Catalunya, Carreteras
CAMBRA DE COMER DE BARCELONA

BARCELONA, 17 abr. (EUROPA PRESS) -

El Servei Catal de Trnsit (SCT) i els Mossos d'Esquadra vetllaran per la seguretat a les carreteres catalanes durant la segona fase d'aquesta Setmana Santa --de dijous a dilluns-- amb 1.666 agents desplegats i 1.418 controls contra factors de risc com el consum d'alcohol i drogues, distraccions i velocitat.

En una roda de premsa aquest dimecres, el director del SCT, Juli Gendrau, ha explicat que preveuen que entre les 15 hores d'aquest dijous i la mateixa hora d'aquest divendres, 345.000 vehicles surtin de l'rea metropolitana de Barcelona, mentre que en l'operació tornada cap a la capital catalana i rodalia --des de les 12 hores d'aquest diumenge fins a la mitjanit de dilluns vinent-- la previsió és de 557.000 vehicles.

Les vies que es veuran més afectades són l'AP-7, la C-16, la C-17, la B-23, l'A-2 i la N-145, així com les carreteres d'accés a la Costa Brava (Girona) --com la N-II, la C-31 i la C-65-- i a la Costa Daurada (Tarragona) --com la N-340--.

Ha destacat que entre els diversos efectius humans i tcnics, hi haur tres mitjans aeris --tres helicpters i un avió-- i ha recordat que des del gener est operatiu l'helicpter del SCT i que en 53 serveis de vigilncia ha detectat 265 conductes antirreglamentries, com l'ús del mbil i distracció, avanaments amb línia contínua o per la dreta, circulació pel voral o no respectar distncies de seguretat.

El cap de la Comissaria de Mobilitat de Mossos, el comissari Joan Carles Molinero, ha indicat que els agents actuaran per "minimitzar" els elements que causen més accidents i víctimes: distraccions, alcohol, velocitat i portar el cinturó descordat.

També ha advertit que els Mossos faran servir "tants vehicles de pais com sigui possible" aquesta Setmana Santa per vigilar els conductors a les carreteres amb més accidentalitat o infraccions, i ha assegurat que l'objectiu és aconseguir un efecte sorpresa.

Ha assenyalat que aquesta mesura preventiva ha donat bons resultats aquest any 2019 i que en els primers tres mesos i mig de l'any s'han detectat més de 17.000 infraccions de tot tipus.

Ha posat d'exemple una dona que condua sense el cinturó de seguretat mentre alletava el seu nadó, un conductor que s'afaitava, un altre que es masturbava mentre condua, un camioner descobert mentre es rentava les dents al volant o un motorista sancionat un matí per avanaments amb línia contínua i a la tarda trobat mort en un accident.

"SUCIDES I ASSASSINS A LA CARRETERA"

Gendrau ha criticat que conductes com les que ha descrit el comissari retraten "sucides i assassins a la carretera" perqu posen en risc la seva vida i la d'altres persones que circulen per la via.

Ha explicat que aquest any ja han mort 41 persones en 40 accidents, un 25% menys respecte al mateix període de l'any passat --va haver-hi 55 víctimes en 46 sinistres-- , per ha alertat que els ferits greus sí que han augmentat, de 190 a 207.

També ha ressaltat que 15 de les 41 víctimes d'aquest any eren persones de més de 65 anys, i que un ter del total eren collectius vulnerables a la carretera: nou motoristes, dos ciclistes i tres vianants.

Una altra dada que ha explicat és que 30 de les 41 víctimes mortals van patir l'accident entre divendres i diumenge.

MESURES DE SEGURETAT EUROPEES

Gendrau ha valorat positivament les mesures de seguretat aprovades aquest dimarts pel Parlament europeu perqu des del maig del 2022 els nous vehicles europeus hagin d'estar equipats amb tecnologies que millorin la seguretat, com ara alertes de somnolncia o abandament de carril, frenada d'emergncia i cinturons de seguretat millorats.

Ha recordat que en el 90% dels accidents el factor hum hi és present, i ha assegurat que la seva posició és "absolutament favorable" a les ajudes tecnolgiques per als conductors.