Publicat 06/09/2024 17:35

Trnsit posa en funcionament un radar de tram a l'A-2 al Bruc (Barcelona)

Archivo - Imatge d'arxiu d'una carretera
SCT - Archivo

BARCELONA 6 set. (EUROPA PRESS) -

El Servei Catal de Trnsit (SCT) ha posat en funcionament un nou radar de tram a l'A-2 a la zona del túnel del Bruc, en sentit Barcelona, amb l'objectiu de reduir la velocitat excessiva i la sinistralitat a la via.

En un comunicat, el SCT ha explicat que aquests sistemes responen a les directrius fixades en el Pla de Seguretat Vial (PSV) 2024-2026 i són una eina efica per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes.

En concret, es posa en marxa un radar de tram entre els punts quilomtrics 563,225 i 570,127 de l'A-2 al Bruc, que controlar la velocitat al llarg de gairebé 7 quilmetres de longitud, en sentit Barcelona.

La velocitat mxima permesa a tot el tram controlat és de 80 quilmetres per hora, un límit que s'ha homogenetzat per augmentar la seguretat vial d'aquesta zona que inclou el túnel del Bruc i és de "risc d'accidents".

Aquesta installació coincideix amb unes obres de reparació d'un viaducte de l'A-2, per part del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, que obliguen a derivar la circulació de camions de matries perilloses per l'interior del túnel del Bruc en sentit Barcelona.

Amb aquesta ampliació de la xarxa viria catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són més de 200 els quilmetres de la xarxa viria de Catalunya controlats per aquest sistema de velocitat mitjana, i amb aquests nous dispositius, el conjunt de la xarxa viria catalana ja té 41 radars d'aquest tipus installats.