Actualitzat 17/12/2013 22:28

Trànsit multa 600 conductors per excés de velocitat i circular sense ITV en un mes

Des del mes de febrer han augmentat un 30% les inspeccions tècniques, segons Isern

El director de Trànsit J.J.Isern
EUROPA PRESS

BARCELONA, 30 nov. (EUROPA PRESS) -

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha multat 587 conductors per circular sense la ITV en regla i superant el límit de velocitat permès a les carreteres catalanes des de l'1 de novembre, quan van entrar en funcionament 19 lectors de matrícula per perseguir aquestes infraccions.

En una entrevista d'Europa Press, el director de Trànsit, Joan Josep Isern, ha explicat que el parc mòbil de Catalunya "està més envellit que mai, més d'un 60% dels vehicles tenen menys de 10 anys i molts estan en una situació molt precària", per la qual cosa des del febrer han impulsat una campanya per perseguir a aquells que no tenen la ITV.

"La crisi pot ser la pitjor del món, però això no pot comportar que els vehicles es converteixin en bombes de rellotgeria", ha sentenciat Isern, que ha insistit que els vehicles no han de posar en risc la vida de les persones.

Per a Trànsit, les inspeccions --un 20% de vehicles no les han passat-- "ara són imprescindibles", perquè amb la crisi els conductors tenen menys possibilitats de canviar el seu vehicle i cada vegada són més vells.

Segons Isern, la campanya iniciada el mes de febrer per aconseguir que tots aquests vehicles passin la ITV, en què s'han enviat 400.000 cartes a possibles infractors per instar-los a passar la inspecció ha donat els seus fruits ja que aquestes han augmentat entre un 20% i un 30%.

A l'enviar aquestes cartes, Trànsit ha comprovat que les bases de dades de la Direcció General de Trànsit (DGT), que té la informació d'ITV, "no estan bé" perquè estan sense actualitzar i entorn d'un 10% dels conductors sí havien passat la ITV o el vehicle ja no era seu.

"DOBLE PERILLOSITAT"

Ara com ara, Trànsit està multant als vehicles que incorren en una "doble perillositat", circulant sense ITV i amb excés de velocitat, utilitzant els 19 lectors de matrícula instal·lats a les carreteres, amb un import de 200 euros.

Paral·lelament, ha detectat en els últims mesos més de 50 cotxes que, a més de circular amb excés de velocitat, tenien la ITV negativa, de manera que circulaven amb el cotxe sense les condicions mínimes de seguretat: "Aquestes són unes imprudències d'una gent absolutament irresponsable, que no només posen en risc la seva vida, sinó la del conjunt de persones".

També ha servit per actualitzar les bases de dades de la DGT "que no estan bé", la base de dades és una peça fonamental per a la seguretat viària per saber quants vehicles han passat o no la ITV.

Contingut patrocinat