Publicat 17/02/2014 17:56

Trànsit formarà empreses en seguretat viària després que els accidents de trànsit laborals hagin pujat

El director de Trànsit Joan Josep Isern
SCT

La DGT aposta per horaris continus per evitar accidents de trànsit en horari laboral

BARCELONA, 17 febr. (EUROPA PRESS) -

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ha anunciat aquest dilluns que impulsaran la formació en empreses en temes de seguretat viària per prevenir accidents després de detectar aquest 2013 un repunt del 5% de la sinistralitat en la jornada laboral.

A la jornada organitzada aquest dilluns per Esade 'Responsabilitat empresarial i seguretat viària', Isern ha assegurat que "la formació dels treballadors en l'àmbit de la seguretat viària és una aposta decidida del Govern per a aquest mandat", informa el SCT.

Segons dades de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat a la Feina, l'any passat van augmentar els accidents de trànsit en horari laboral, també anomenats 'en missió', en més d'un 5%, mentre que en general les dades de sinistralitat vial continuen baixant progressivament.

Isern ha explicat que el 2012 hi va haver 10.592 víctimes --morts i ferits-- per accident de trànsit en desplaçaments motivats per la feina a Catalunya: 8.150 persones en trajectes d'anada i tornada de la feina i 2.442 en desplaçaments durant la feina.

La xifra "representa un 33,20% del total d'accidents de trànsit a Catalunya i un 14,1% del total d'accidents de treball amb baixa".

Per això, es constituirà el març un Grup de treball sobre seguretat viària laboral en què hi haurà representants de tots els sectors implicats per promoure la seguretat a l'entorn laboral.

HORARIS FLEXIBLES

En la seva intervenció, la directora general de Trànsit (DGT), Maria Seguí, ha explicat aquest dilluns que el 75% dels morts en accident de trànsit es produeixen entre les 8 i les 20 hores i el 64%, de dilluns a divendres, i ha apostat per horaris més flexibles i continus per racionalitzar viatges i evitar accidents.

Seguí ha valorat: "Un horari partit incita més viatges", cosa que indica que els horaris flexibles i continus redueixen l'índex de sinistralitat, segons informa Esade.

Segons Seguí, "el mort en un accident de trànsit no és el conductor jove inexpert, com s'acostumava a pensar", sinó que el 51% de les víctimes té més de 45 anys, població en plena edat de treballar.

"La mobilitat dels treballadors els exposa al risc, així que la implicació de les empreses amb la seguretat viària no és un cost, és una inversió. El més preat d'una empresa és el capital humà", ha argumentat.

Per això, des de la DGT creuen que és "molt important" que les empreses tinguin un pla propi de seguretat viària.

Paral·lelament, Seguí ha recordat que els accidents de trànsit i les seves conseqüències comporten una pèrdua del 2% del PIB espanyol.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés