Publicat 09/01/2014 16:40

Trànsit demana que la revisió del carnet del conductor gran no es limiti a un "ritual administratiu"

J.J.Isern (SCT) junto a A.Miranda (Interior) y cargos de Mossos
TRÀNSIT

Cau un 36% la mortalitat a les carreteres de Lleida el 2013

LLEIDA, 9 gen. (EUROPA PRESS) -

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ha reclamat aquest dijous que les revisions per renovar el carnet de conduir de les persones d'edat avançada siguin més completes que en els joves i no es limiti a "un pur ritual administratiu".

"Aquesta persona tindrà la possibilitat de conduir, per tant demano que aquest examen mèdic tingui les consideracions d'examen mèdic i no sigui un pur ritual administratiu que serveixi per passar un mer tràmit burocràtic", ha afirmat en declaracions a Europa Press.

Isern ha fet aquestes declaracions a Lleida, on acompanyat de la directora dels Serveis Territorials d'Interior, Anna Miranda, ha presentat el balanç de la sinistralitat a la província del 2013, quan la mortalitat a les carreteres ha baixat un 36,1%, el percentatge més alt de Catalunya.

Entre l'1 de gener i el 31 de desembre del 2013, a la xarxa viària interurbana de Lleida es van registrar 27 accidents mortals amb 30 persones mortes a 24 hores del sinistre i La Noguera és la comarca en la qual s'ha registrat el descens més important, al passar de 15 el 2012 a dos el 2013.

El nombre de morts en cap de setmana s'ha reduït un 43%, segons les dades del SCT, i per tipus de vehicle implicat, el director de Trànsit ha remarcat que s'ha reduït el 44% dels morts en turismes.

Respecte als trams d'edat, el descens més accentuat es dóna en el grup d'entre 55 i 64 anys, en què ha passat de 18 a dos morts en accident de trànsit.

Aquestes xifres trenquen la tendència de la mortalitat a les carreteres de Lleida, que el 2012 s'havia disparat a la província, segons Isern, per a qui en aquesta millora han influït les mesures de trànsit per reduir la velocitat i els controls d'alcoholèmia i drogoaddicció per part dels Mossos d'Esquadra.

Isern ha destacat que, tot i aquestes dades positives, no es pot abaixar la guàrdia perquè cada vegada "és i serà" més difícil reduir la sinistralitat de les carreteres.

CONDUCCIÓ SENSE PSICOFÀRMACS

Un dels seus plantejaments per reduir la mortalitat a les carreteres segueix sent retirar el permís de conducció a addictes a l'alcohol i les drogues, i a persones que segueixen tractaments amb psicofàrmacs amb efectes secundaris, una iniciativa en què Isern assegura que té l'acord de la Direcció General de Trànsit (DGT) i del fiscal de seguretat viària Bartolomé Vargas.

El director ha recordat que, al seu moment, es va detectar que l'ús dels aparells electrònics van alterar la sinistralitat en els joves i es van prendre mesures, per la qual cosa si apareixen noves circumstàncies prendran decisions perquè baixi el nombre de morts.

"Per primera vegada en la història el 2012 les morts a les carreteres de persones que havien consumit psicofàrmacs va ser el doble dels quals havien consumit drogues", ha remarcat.

Isern ha apuntat que el fiscal i la directora general de Trànsit, María Seguí, són partidaris que el projecte de reforma de la Llei de Trànsit pugui incorporar aquest tipus d'actuacions, "una altra cosa és que després els grups polítics estimin o desestimin aquest tipus de proposta", ha reconegut.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés