Augmenten un 34% les denúncies per velocitat inadequada i un 16% per distraccions i alcohol
BARCELONA, 4 jul. (EUROPA PRESS) -
El director del Servei Catal de Trnsit (SCT), Ramon Lamiel, ha alertat que l'autopista AP-7 "est al límit de capacitat" i ha assegurat que volen millorar la connectivitat entre les carreteres catalanes per reduir i segregar la intensitat de vehicles i millorar la xarxa viria.
Així ho ha dit en una roda de premsa aquest dijous amb el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, per explicar el balan de sinistralitat dels primers mesos de l'any, en qu ha remarcat que "quan hi ha tanta densitat, un vehicle pesant representa l'equivalent a 12 vehicles petits".
A més, ha manifestat que de febrer del 2023 a febrer d'aquest any s'han incrementat un 7% els vehicles que circulen per aquesta carretera i un 6,5% els vehicles pesants: "Si ens pensvem que havíem tocat sostre amb l'alliberament dels peatges, hem vist que ara hi ha més mobilitat".
"Estem en els tres mesos de mxima intensitat de l'any. Són mesos de molta mobilitat. Com més mobilitat, hi pot haver més sinistralitat", ha explicat, i ha recordat que fins al 30 de juny han perdut la vida 67 persones --58 homes i 9 dones-- en 61 accidents mortals a les carreteres catalanes, una reducció d'un 22,3% respecte al 2019 i un 6% respecte al 2023.
Elena ha remarcat que aquestes xifres són una "bona mala notícia", ja que cada víctima és una mala notícia, per hi ha hagut una reducció de víctimes mortals, tot i que durant el mes de juny hi ha hagut 18.
Es manté una reducció de les víctimes de collectius vulnerables --motoristes, vianants i ciclistes--, que aquest any han estat 26: 22 motoristes, 3 vianants i 1 ciclista, i dels 61 accidents mortals, 19 han estat sortides de via, 19 xocs frontals i 10 xocs laterals.
Per contra, ha remarcat que ha augmentat la sinistralitat dels accidents mortals amb una furgoneta implicada (9), mentre que el 2023 no hi va haver cap víctima, motiu pel qual s'incrementen controls d'aquests vehicles.
MÉS INTENSITAT I MESURES
El conseller ha sostingut que la xarxa viria catalana és el conjunt de vies que suporta les intensitats més altes de tot l'Estat, i que Catalunya concentra gran part de la mobilitat de vehicles pesants del conjunt d'Espanya, ja que hi ha una mobilitat de pas i de destinació de mercaderies, que s'acaba barrejant amb el trfic de quatre milions de persones de l'rea metropolitana de Barcelona.
Ha explicat que reforaran diverses mesures destinades a prevenir la sinistralitat en el collectiu de conductors professionals, i que faran controls d'ITV de vehicles pesants en carretera o macrocontrols en vies d'alta capacitat, a més d'oferir als conductors una formació voluntria, especialment als que procedeixen de pasos de fora de la Unió Europea.
En la mateixa línia, organitzaran campanyes de control de distraccions, alcoholmia, velocitat i de motos durant els mesos d'estiu; vols amb un helicpter amb radar a zones de més sinistralitat --que durant una hora i mitja de vol sol posar entre 12 i 15 sancions--, i installaran sistemes de radar en línia a zones de risc.
A llarg termini, licitaran l'execució d'obra de la velocitat variable a la C-58 i l'AP-7 i l'execució d'obra del projecte de l'eix Pirinenc; redactaran el projecte d'intervenció de l'AP-7 des de Maanet de la Selva (Girona) fins al Vendrell (Tarragona), i installaran quatre carros radar.
DENÚNCIES
Arran de l'increment d'agents de la Unitat de Trfic dels Mossos d'Esquadra en l'últim any, han augmentat un 16% les denúncies en l'mbit del transport, distraccions i en controls d'alcoholmia i drogues, i un 34% per velocitat inadequada.
Per acabar, Lamiel i Elena han fet una crida a la prudncia i a la responsabilitat dels conductors durant aquests mesos d'estiu.