El temporal es pot allargar fins a 18 hores més
BARCELONA, 28 febr. (EUROPA PRESS) -
La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, ha afirmat aquest dimecres que restringir la circulació de camions ha contribuït "decididament i positivament" a evitar incidències en les carrereteres a causa de la nevada que afecta tota Catalunya.
En una roda de premsa, ha detallat que hi ha 63 trams de via afectats per neu o gel en la calçada però "no hi ha hagut accidents a destacar" i cap carretera principal ha estat tallada.
AGRAEIXEN LA RESPOSTA
Ha agraït la comprensió del sector del transport davant la mesura i ha declarat que el SCT valorarà en quin moment aixeca la restricció mentre atén "una a una" la peticions de transport urgent, autoritzant-les si cap i recomanant l'itinerari més recomanable.
El director general de Protecció Civil, Joan Delort, ha agraït també a la ciutadania que "amb molta responsabilitat" ha evitat en gran manera desplaçar-se per carretera, la qual cosa ha facilitat les tasques de neteja de les vies.
BOMBERS: 5 INCIDÈNCIES
Els bombers han atès cinc incidències "puntuals" des de les 3 de la matinada relacionades amb l'assistència sanitària, com ajudar un metge a sortir de casa seva per anar a un centre hospitalari o ajudar a traslladar una persona a un centre de diàlisi.
Delort ha avisat que el temporal de neu és un "episodi dinàmic" que encara no ha acabat i que avança de forma irregular en tot el territori, de manera que al llarg del dia poden aparèixer les pluges en alguns punts mentre en altres segueix nevant.
PREVISIÓ
El cap de predicció del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), Santi Segalà, ha detallat que el temporal es pot allargar fins a 18 hores més, i que des de migdia les nevades haurien de concentrar-se en el nord de Catalunya, mentre que entre la tarda i la nit es reduiran als Pirineus i Prepirineus, excepte en els punts on l'aire fred pot quedar "estancat".
Segons ha concretat, la previsió és que al llarg d'aquest dimecres la neu es vagi convertint en pluja de sud a nord, encara que entre les pròximes quatre i cinc hores pot seguir nevant en qualsevol punt.