Actualitzat 26/10/2018 17:10

Un total de 18 províncies estaran aquest dissabte en risc per pluges, tempestes, nevades o fenòmens costaners

Avís de risc a Girona i a Lleida per neu

Fortes tempestes a tota la Península
Europa Press - Arxiu

MADRID, 26 oct. (EUROPA PRESS) -

Un total de 18 províncies estaran aquest dissabte en risc per precipitacions, tempestes, nevades o per fenòmens costaners, segons ha avisat l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

Així, les precipitacions i les tempestes afectaran Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, que tindran avís groc perquè podran acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

A més, les nevades provocaran un avís de risc a Astúries, Cantàbria, Osca, Navarra, La Rioja, León, Burgos, Palència, Sòria, Girona i Lleida.

Quant als avisos per fenòmens costaners, estaran en risc (groc) les províncies de La Corunya, Pontevedra, Girona, Múrcia, Almeria, Granada, les Illes Balears i Melilla.

L'Aemet espera aquest dissabte un pronunciat descens de les temperatures a la Península i a les Balears, amb nevades en cotes relativament baixes i inestabilitat generalitzada amb nuvolositat abundant i precipitacions tant a la Península com tots dos arxipèlags.

Les precipitacions podran ser localment fortes i/o persistents i anar acompanyades de tempestes al Cantàbric, àrea de Levante, serres d'Andalusia oriental, i les Balears. Al Cantàbric podrien també estar acompanyades de calamarsa.

Al sud-oest de Castella i Lleó, Extremadura, i Huelva, hi haurà intervals nuvolosos encara que les precipitacions seran poc probables. La neu apareixerà en zones de la meitat nord peninsular en cotes inusualment baixes per a l'estació.

A Canàries esperen pluges i ruixats que seran més probables a les illes occidentals, encara que tendiran a remetre's a final del dia.

Quant a la cota de neu, l'Aemet ha pronosticat que se situarà als 1.000-1.400 metres i baixarà a 700 o 900 al nord de la Península; entre 1.400 i 1.800 metres baixant a 700 i 900 metres en zones altes de l'altiplà nord de la Península Ibèrica i els Pirineus; a 1.800- 2.400 baixant a 1.000 i 1.400 al centre peninsular i sud de la Ibèrica.

Així mateix, cal destacar que les temperatures diürnes patiran un descens generalitzat i molt pronunciat a la Península i a les Balears, que pot arribar als 10 graus centígrads en punts de l'interior de la meitat nord peninsular. Les mínimes també descendiran de manera significativa i es produiran gelades en zones altes i erms de la meitat nord peninsular.

Finalment, s'ha d'informar que hi haurà un règim intens de vents aquest dissabte de components nord i oest a la Península i a les Balears, amb intervals forts al litoral gallec i ratxes fortes en zones altes de la meitat nord i centre peninsular. A Canàries, hi haurà un fluix variable inicialment però s'estendrà al règim d'alisis.

Contingut patrocinat