Actualitzat 22/10/2015 17:09

El Terrat i Gas Natural Fenosa consciencien en eficiència energètica amb curts d'humor

Els dirigiran Isabel Coixet, Santiago Segura, Paco León i el guanyador del concurs que fa la iniciativa

BARCELONA, 11 maig (EUROPA PRESS) -

El Terrat col·laborarà amb Gas Natural Fenosa en la segona edició de Cinergia, una iniciativa que promourà quatre curtmetratges en clau d'humor per conscienciar sobre l'eficiència energètica i que tindrà com a directors Isabel Coixet, Santiago Segura, Paco León i un talent jove guanyador del concurs que impulsa el programa.

Els curts resultants s'estrenaran en festivals de cinema patrocinats per l'empresa: el primer es veurà en el Festival de Sant Sebastià, el segon a Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya i el tercer al Festival de Cinema de Màlaga, mentre que la proposta jove es veurà també en un festival que encara no han concretat.

"El cinema és un dels canals pels quals podem arribar al públic general per fomentar la consciència" i transmetre hàbits d'estalvi energètic en clau d'humor, ha explicat el director de Comunicació i gabinet de presidència de Gas Natural Fenosa, Jordi García, aquest dilluns en roda de premsa, i ha avançat que també treballen en acords amb televisions.

Amb Santiago Segura treballaran els actors Anabel Alonso, Enrique Villén i Joaquín Reyes; Isabel Coixet tindrà al seu càrrec Sílvia Abril, Julián López, Kira Miró, Rodrigo Guirao i l'humorista Andreu Buenafuente; mentre que Carmen Maura i Secun de la Rosa interpretaran la creació de Paco León.

"El patrocini està poc desenvolupat a Espanya perquè no existeix un marc normatiu que promogui que particulars i empreses donin suport econòmicament a projectes culturals, com sí que ocorre en països com els Estats Units. Si tinguéssim una llei de patrocini més àmplia i amb més visió que la que tenim ara, seria més viable", ha valorat García.

"Donem llibertat al cent per cent als creadors dels curts. No es tracta de posar la nostra marca, som conscients que narren molt les coses dolentes, així que aprofitem el talent dels directors per reflectir el nostre missatge, ja sigui de manera més o menys explícita, perquè saben expressar-se i divulgar de manera molt potent i entretinguda", ha assegurat García.

JOVES I TREBALLADORS

La iniciativa dóna l'oportunitat a joves talents de crear el quart curtmetratge a través del concurs de guió 'Talent Cinergia', obert tant a estudiants de cinema i comunicació audiovisual com els recent llicenciats --en els últims quatre anys--, que podran presentar-se fins al 28 de juny i el guanyador s'anunciarà el 6 de juliol.

"Hem donat oportunitat també als treballadors de l'empresa de participar en aquesta iniciativa, per buscar si tenim estrelles del cinema, i en només una setmana s'han presentat 600 voluntaris de la companyia", ha explicat el representant.

UN 23% D'ESTALVI EN LLARS

García ha assenyalat que darrere de l'eficiència energètica s'amaguen "xifres espectaculars d'estalvi per a les llars", que podrien reduir 5.500 milions d'euros cada any si s'apliquessin aquestes mesures, fet que suposa un 23,5% de la despesa de les factures, i es reduiria en deu milions i mig de tones de C02 alliberades a l'atmosfera.

En la primera edició, els directors Paco Plaza, Rodrigo Cortés, Jaume Balagueró i Juan Cruz van aconseguir al voltant de vuit milions de visualitzacions --a la televisió i internet--, i van generar un debat en les xarxes socials que es va centrar, en un 20% dels comentaris, en l'eficiència energètica, cosa que ha valorat com una forma de traslladar el debat al públic.

La consellera delegada del Terrat, Margarita Cardona, ha observat que la productora aposta pel 'branded content' a causa de la necessitat d'utilitzar un tipus de publicitat no invasiva, que no sacrifiqui la qualitat i resulti atractiu també per als consumidors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés