Actualitzat 10/09/2014 11:28

La teràpia visual millora el rendiment escolar d'alumnes amb dificultats d'aprenentatge

BARCELONA, 10 set. (EUROPA PRESS) -

La teràpia visual pot millorar el rendiment escolar d'alumnes que tenen dificultats d'aprenentatge, segons ha informat aquest dimecres l'Institut de Microcirurgia Ocular (IMO) en un comunicat.

Des de principis del 2014, l'IMO té una nova Àrea de Teràpia Visual que tracta anomalies de la visió que no són patologies oculars o defectes refractius, sinó que responen a problemes de funcionalitat o eficàcia visual --moviments oculars, enfocament i desenfocament i coordinació simultània dels dos ulls--.

Els nens que tenen aquests problemes poden tenir mala ortografia o una baixa velocitat i comprensió lectora, confonen lletres i se salten paraules, els costa memoritzar textos o reproduir en la seva llibreta el que hi ha en la pissarra.

Amb la finalitat de reduir la simptomatologia per contribuir a una millora del rendiment, l'equip d'optometristes de l'IMO reforça les habilitats visuals afectades mitjançant exercicis optomètrics individualitzats, que permeten la seva automatització i integració en les capacitats motores i cognitives.

La teràpia visual es basa en exercicis diaris d'entre 15 i 20 minuts combinats amb sessions setmanals de 45 minuts en consulta, on s'usen les tècniques i els instruments més indicats per a cada pacient.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés