Publicat 31/01/2018 13:22

Tenir una bona cura de la boca i les dents millora la diabetis segons un estudi

Dents, bruxisme
PIXABAY

BARCELONA 31 gen. (EUROPA PRESS) -

Investigadors catalans han descobert que el control de la diabetis tipus 2 millora sensiblement quan el pacient té una cura especial dels problemes dentals i bucals, amb una millora en l'estat glucèmic i els nivells d'hemoglobina glicosilada.

L'estudi clínic, publicat a 'The Journal of Clinical Periodontology', i realitzat per científics de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona (UB) en una mostra de 90 pacients amb diabetis tipus 2.

És conegut que la diabetis tipus 2 --la forma més comuna de la malaltia-- va acompanyada sovint de patologies periodontals, i aquest nou treball ha demostrat que "també existeix la relació inversa, de la malaltia periodontal a la diabetis", ha explicat en un comunicat de la UB aquest dimecres el catedràtic de Microbiologia Miquel Viñas, també investigador de l'Idibell i codirector de l'estudi.

El tractament no quirúrgic de la periodontitis "millora l'estat glucèmic i els nivells d'hemoglobina glicosilada, i per tant es demostra inequívocament l'extrema importància de la cura de les afeccions orals en aquest tipus de malalts", ha afegit el codirector del treball José López López, professor de Medicina i director mèdic de l'Hospital Odontològic de la universitat.

Un total de 90 pacients amb diabetis tipus 2 han rebut sis mesos de tractament oral, i en aquest període se'ls ha fet un control de l'hemoglobina glicosilada, així com de l'evolució de les poblacions bacterianes orals responsables de la periodontitis, a més de controlar altres paràmetres clínics.

Contingut patrocinat