Publicat 11/10/2017 09:38

El Temporada Alta obre aquest dimecres amb una versió travesti de 'Nit de Reis'

Dramaturgs catalans del Temporada Alta
EUROPA PRESS

GIRONA 11 oct. (EUROPA PRESS) -

El festival Temporada Alta de Girona i Salt, que se celebrarà fins al 10 de desembre, obrirà el teló aquest dimecres amb 'Dvenadtsataia Noch' (Nit de Reis), versió travesti del clàssic de William Shakespeare dirigida per Declan Donnellan i representada només per homes, en una edició en la qual el certamen comptarà amb 97 espectacles, 25 internacionals.

El director britànic fundador de la reconeguda Cheek by Jowl torna d'aquesta manera a Girona amb la companyia russa amb la qual ja va visitar el festival el 2015 i presentarà un espectacle que fa una dècada que es representa, ha informat el festival en un comunicat.

La programació presentada s'equilibra amb 25 propostes internacionals de 16 països diferents, 65 muntatges d'autoria catalana, 20 de creació contemporània i 26 produccions i coproduccions, la qual cosa va portar el director artístic del festival, Salvador Sunyer, a assegurar en la presentació que el Temporada Alta és un dels llocs per veure a la tardor "teatre internacional de primer nivell".

PLATEL, CASTELLUCI I JATAHY

Entre els muntatges internacionals que es presentaran en el Temporada Alta hi figuren la rondalla distópica 'Golem', de la companyia anglesa 1927; l'espectacle en memòria de Pina Bausch 'Out of context-for Pina', d'Alain Platel i Les Ballets C de la B; l'italià Rome Castelluci amb 'Ethica', i el muntatge 'Grensgeval' de Guy Cassiers amb text de la premi Nobel Elfriede Jelinek que parla sobre la situació dels refugiats.

El teatre iberoamericà tindrà una presència important amb 'Las ideas', de Federico León, que es presenta per primera vegada al Temporada Alta; 'Arde brillante en los bosques de la noche', de Mariano Pensotti; la versió de Hamlet 'Mendoza', de la companyia mexicana Los Colochos, i 'A floresta que anda', de la brasilera Christiane Jatahy.

Entre les coproduccions del Temporada Alta destaquen 'Cyrano', dirigida per Pau Miró i protagonitzada per Lluís Homar; 'Blasted (Rebentats)', un text de la britànica Sarah Kane dirigit per Alícia Gorina; 'El metge de Lampedusa' a càrrec de Miquel Górriz, i 'Dancing with Frogs', de Sol Picó.

També presentaran tres produccions amb teatres de fora de Catalunya: 'Vània', versió lliure de l'obra d'Anton Chéjov a càrrec d'Àlex Rigola; 'The mountain, the truth and the paradise', de la companyia Mal Pelo, i 'No es registren converses d'interès', de Roger Bernat.

El festival ha destacat l'aposta per l'autoria catalana, amb 65 propostes de creació i els grans noms de la dramatúrgia catalana, i tocar temes d'actualitat com els refugiats i el paper del periodisme.

PROGRAMACIÓ MUSICAL

A nivell musical, la programació del festival tindrà Jorge Drexler, que iniciarà el Temporada Alta la seva gira de presentació de 'Salvavidas de hielo'; Diego el Cigala; Trombone Shorty; Sílvia Pérez Cruz, i l'estrena del nou espectacle de Sopa de Cabra.

El certamen estrena com a novetat aquest any el programa A Tempo, Arts i Formació, centrat en el vessant educatiu i que promou espais d'interacció entre joves, estudiants i professionals de l'educació i de les arts.

Contingut patrocinat