Publicat 01/11/2014 12:09

El telèfon de la infància ha rebut 12.000 trucades en un any i d'un 15,3% se n'ha obert expedient

BARCELONA, 1 nov. (EUROPA PRESS) -

El telèfon d'ajuda Infància Respon ha rebut durant el 2013 un total de 12.124 trucades, de les quals 1.864 --un 15,3%-- van comportar l'obertura d'expedient administratiu de protecció per part de la Unitat de Detecció i Prevenció del Maltractament Infantil (Udepmi) de la Conselleria de Benestar Social i Família.

La funció de la Udepmi, de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (Dgaia), és donar resposta immediata a comunicacions, denúncies socials i sol·licituds d'informació en relació amb presumptes casos de maltractaments infantils, i deriva els casos als equips especialitzats corresponents.

En una resposta parlamentària de la titular del departament, Neus Munté, ha explicat que tota intervenció que des del servei d'Infància Respon requereix d'intervenció judicial o de qualsevol altra instància, es coordina en el marc d'un expedient administratiu de protecció.

Del total de 12.124 trucades rebudes per Infància Respon, 10.756 ho han estat de particulars i 1.368 de professionals.

Al llarg del 2013, 229 noves famílies es van derivar al Servei d'Orientació i Mediació de la Infància i l'Adolescència (Somia), i d'aquestes, 161 han estat derivacions realitzades des del servei Infància Respon.

La competència en atenció i protecció a la infància és de la Generalitat, i la Dgaia ha assumit la prestació del servei 116111 d'ajuda a la infància, que coincideix amb les funcions del preexistent 900300777; els dos números estan operatius, però només es publicita el 116111, telèfon atribuït a nivell europeu per a l'ajuda a la infància.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés