Actualitzat 16/06/2014 12:14

El telèfon 061 CatSalut Respon rep més d'1,7 milions d'alertes

El director del CatSalut, Josep Maria Padrosa, y el del SEM, Francesc Bonet
Foto: EUROPA PRESS

El 45% s'han resolt per telèfon i el 55% han requerit mobilització mèdica

BARCELONA, 16 Jun. (EUROPA PRESS)

El telèfon sanitari de Catalunya 061 CatSalut Respon ha rebut un total de 1.776.664 alertes en el seu primer any de funcionament, fet que suposa una mitjana de 4.868 al dia, segons han revelat aquest dilluns en roda de premsa el director del Servei Català de la Salut (CatSalut), Josep Maria Padrosa, i el director del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), Francesc Bonet.

   El 061 CatSalut Respon, antigament conegut com a Sanitat Respon, respon les 24 hores del dia a totes aquelles trucades sanitàries que no són relatives a emergències, que es gestionen a través del 112, i ofereix atenció no presencial als pacients crònics.

   Bonet ha concretat que el 45% de les alertes rebudes s'ha resolt telefònicament --el canal més utilitzat per accedir a aquest servei--, i el 55% restant ha requerit la mobilització d'un metge al domicili, d'una ambulància del SEM o d'un helicòpter medicalitzat.

   A més de per als usuaris, el servei també s'ha convertit en un referent per als professionals de la salut: ofereix un servei de traducció instantània amb més de 100 idiomes i dialectes, i actualitza la informació de campanyes sanitàries, "una cosa molt útil per resoldre dubtes dels sanitaris", ha dit Bonet.

   El telèfon està coordinat amb la història clínica compartida dels pacients, fet que permet connectar amb hospitals i centres d'atenció primària (CAP) per oferir una atenció continuada i actualitzada amb totes les dades dels usuaris.

   A més, ofereix atenció de manera proactiva: els més de 200 professionals que treballen al 061 CatSalut Respon truquen els pacients que han patit un infart per fer seguiment, controlen els pacients fràgils, tornen a trucar els usuaris que han utilitzat el servei per garantir que han rebut una correcta atenció i acompanyen els pacients crònics.

   El telèfon també està coordinat amb el sistema de teleassistència metgessa per a discapacitats, tenint en compte que entre el 15% i el 20% de les alertes són de tipus sanitari: "Quan aquest perfil d'usuari requereix atenció mèdica, els serveis socials ens deriven la trucada a nosaltres", ha dit Bonet.

NOVA APLICACIÓ

   Coincidint amb la celebració del primer aniversari del 061 CatSalut Respon, els responsables han creat una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils com a nova forma d'accés al servei.

   La nova 'app' facilita la geopolocalització de la persona que flama, ubica els centres i equipaments sanitaris en un mapa, ofereix consells i avisos sanitaris i informa dels drets i deures dels pacients, sempre "sota la premissa de la protecció de dades", ha concretat Padrosa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés