Publicat 17/05/2019 18:33

La tecnologia és clau en el procés d'aprenentatge, segons experts de l'ITworldEdu

La tecnologia és clau en el procés d'aprenentatge, segons experts de l'ITworldEdu
IT WORLD EDU

BARCELONA, 17 maig (EUROPA PRESS) -

Els experts que han participat en la segona jornada de l'ITworldEdu han coincidit a destacar el paper protagonista de la tecnologia en el procés d'aprenentatge i la importncia d'aprofitar la informació obtinguda mitjanant aquest recurs per impactar en els resultats dels estudiants, han destacat els organitzadors aquest divendres en un comunicat.

En l'mbit de l'educació, "cada detall importa enormement i junts sumen un impacte substancial", ha afirmat el professor i director de la Ctedra Felipe Segvia d'Innovació per a l'aprenentatge a la Universitat Camilo José Cela i CEO d'Heppell.net, de Stephen Heppell.

En la seva conferncia, que ha clausurat l'onzena edició de l'ITworldEdu, Heppell ha abordat projectes diversos que, al voltant del món, estan explorant maneres d'impactar en les diferents variables que incideixen en el procés d'aprenentatge i en els resultats.

Al seu judici, variables com la temperatura a l'aula, els nivells de CO2 o el tipus de llum, així com el moviment, la connectivitat o el so, són alguns dels elements, d'entre uns 200, que s'han de tenir en compte per al benestar dels estudiants en el seu procés d'aprenentatge.

"Sembla un procés complex, per cap d'aquestes variables és en si difícil", ha afirmat.

En relació el paper que han de tenir els estudiants en el procés d'aprenentatge, Heppell creu necessari que els alumnes "siguin investigadors, que explorin altres aprenentatges a tot el món, que es vinculin amb altres escoles i institucions i que comprovin qu nous elements podrien funcionar".

Al seu judici, "si l'educació ha de ser d'utilitat, ho ser ajudant els alumnes a fer tot el necessari per ser millors que els ordinadors".

El propsit del congrés, que organitza el Cluster Edutech, és que "sigui un punt de trobada entre tots els actors de l'ecosistema educatiu" que són molts i diversos, com la indústria, les escoles, els directors, els professors i les administracions públiques, ha subratllat el director d'ITworldEdu, Carles Suero, qui ha insistit que l'educació millorar si hi ha capacitat de connectar-los a tots ells.

TECNOLOGIES I EDUCACIÓ

La vigent edició de l'ITworldEdu ha apostat per "continguts i ponents de primer nivell en l'mbit de les tecnologies i l'educació", i ha incidit també en una interacció molt més propera amb tots els participants, més estructurada i més organitzada, i aix s'ha notat, ha apuntat.

També ha tingut lloc el debat 'The future of education' en el qual han participat el fundador i CEO de l'empresa Moodle, Martin Dougiamas; el director de Google for Education per al sud d'Europa, Orient Prxim i nord d'frica, Marc Sanz, i l'especialista en Solucions Educatives de Microsoft (Modern Workplace), Ovi Barceló.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés