Publicat 29/03/2019 16:09

El Teatre Lliure de Barcelona reprograma 'El somriure al peu de l'escala' d'Henry Miller

El Teatre Lliure de Barcelona reprograma 'Somriure a peu d'escala' d'Henry Mill
EUROPA PRESS

L'obra es presenta com una recerca de la veritat que defineix cada persona

BARCELONA, 29 març (EUROPA PRESS) -

El Teatre Lliure de Barcelona ha reprogramat l'obra 'El somriure al peu de l'escala' basada en la narració de l'escriptor Henry Miller, dirigida per Ramon Simó i traduda per Mrius Serra, després de retirar-la de cartellera el 2018 per una lesió del protagonista Jordi Martínez, i que podr veure's del 4 d'abril al 5 de maig.

Ho ha explicat Simó en roda de premsa aquest divendres juntament amb Martínez i la resta d'intrprets --Joan Arqué, Oriol Boixader, Tanja Haupt i Griselda Junc-- i ha assenyalat que Miller fa servir el personatge principal, el pallasso August, per "descriure's a si mateix".

Malgrat no ser la primera versió escnica de l'obra, Simó ha destacat que aquesta adaptació és una "mescla conceptual de llenguatges" en qu les disciplines de teatre i circ comparteixen espai escnic i que els artistes són alhora intrprets, pallassos, trapezistes i músics.

Simó ha explicat que el tema fonamental de l'obra és la recerca de la veritat que defineix cada persona, una indagació de la identitat prpia a manera d'introspecció íntima que fa el pallasso August (Martínez) i que el porta a assegurar que es troba "fent i sent el que cadascú és".

Aquesta recerca s'emmarca en la contradicció que va acompanyar Miller al llarg de la seva vida, la "distinció entre l'artista i la persona", perqu va voler ser reconegut com un gran escriptor, per sense renunciar mai a l'xit, com ha assenyalat el director.

Quant a l'estructura, Serra ha explicat que la narració original en tercera persona s'ha transformat en una "espcie de monleg" en primera persona amb petits dilegs afegits per a la resta del repartiment.

VERITAT, HUMANITAT I ANARQUISME

Simó assegura que li agrada treballar amb pallassos perqu són una de les "mximes veritats" al món de les arts escniques perqu treballen en present, amb precisió i exactitud, així com per la seva humanitat en ser capaos de riure's dels seus propis errors i el seu anarquisme en no reconixer cap altre poder que el del poble.

Igualment, l'equip ha volgut destacar que l'obra extrapola el concepte del pallasso original de circ, traspassant les seves limitacions com el lloc tradicional d'actuació o el llenguatge que fan servir.

MÚSICA EN DIRECTE I ORIGINAL

El compositor Joan Alavedra ha explicat que tota la música de l'espectacle és original, en directe i interpretada per una part del repartiment, a excepció d'un element electrnic produt a l'estudi, perqu consideren que és un "element fonamental" per a qualsevol espectacle de teatre.

Martínez ha destacat que una altra particularitat de l'obra és que aquesta s'ha "gestat en grup", perqu totes les parts implicades han estat en contínua comunicació i han assistit juntes als assajos, una tcnica que segons l'actor és poc usual i que propicia que l'equip evolucioni en conjunt.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés