Es mobilitzaran 107 busos per fer fins a 639 expedicions al dia
BARCELONA, 11 juny (EUROPA PRESS) -
El tall de l'R3 de Rodalies entre Montcada-Bifurcació i la Garriga (Barcelona) durarà 16 mesos, dividit en dues fases, per fer les obres de desdoblament entre Parets del Vallès i la Garriga (Barcelona) i la reforma de la platja de vies de Montcada-Bifurcació.
Segons han explicat a Europa Press fonts de Renfe i Adif, s'ha endarrerit el tall per fer coincidir les dues obres, ja que en tots dos casos cal eliminar temporalment la circulació de trens i d'aquesta manera s'intenten minimitzar les afectacions als usuaris.
Es veuran afectats 38 trens per sentit diaris, que transporten uns 21.500 passatgers al dia, i el cost total de totes les obres que es duran a terme s'enfila a 210 milions d'euros.
A més d'aquestes dues obres, Adif aprofitarà el tall per fer actuacions complementàries, com el cobrimient de la nova estació de Parets o la renovació dels sistemes de connexió de la línia.
Els treballs es faran en dues fases, una primera que s'allargarà des del pròxim 27 de setembre i fins l'abril del 2026, i una segona entre l'abril del 2026 i gener del 2027.
En la primera fase coincidiran els treballs als dos punts, mentre que en la segona ja s'hauran acabat a Montcada-Bifurcació i el tall es limitarà al tram entre Parets del Vallès i les Franqueses del Vallès (Barcelona).
Renfe ha previst un reforç de 70 auxiliars d'informació i atenció al client a totes les estacions afectades, a més de reunions amb els ajuntaments de les poblacions afectades, i una comunicació intensiva del tall per evitar que els usuaris ho desconeguin quan comenci.
AFECTACIONS
Durant la primera fase del tall, la circulació de l'R3 es limitarà al tram entre la Garriga i la Tor de Querol (França), ja que tampoc no circularà entre l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i Montcada-Bifurcació, que es podrà fer amb els trens de l'R4 o el Metro.
Per això, Renfe té la intenció que tots els trens de l'R4 en hora punta siguin de doble composició per poder donar servei als usuaris.
En la segona fase, sí que hi haurà trens entre l'Hospitalet i Mollet-Santa Rosa (Barcelona) i la circulació continuarà tallada al tram de 17 quilòmetres que es desdoblarà.
PLA ALTERNATIU DE TRANSPORT
Per donar servei als usuaris durant el tall, Renfe ha aprovat un pla alternatiu de transport que comptarà amb 107 busos que fan 639 expedicions diàries els dies feiners i 556 els festius, amb sortides cada mitja hora que s'incrementaran amb més places o més busos en hora punta.
En la fase 1, hi haurà busos directes entre Centelles (Barcelona) i l'estació de Fabra i Puig de Barcelona, dels quals dos cobriran la distància fins a Vic (Barcelona) en hora punta i un durant la resta de la jornada en dies feiners.
A més a més, hi haurà busos directes entre la Garriga i Barcelona i entre Centelles, Parets i Barcelona, i busos amb parades a totes les estacions entre Centelles i Barcelona.
Durant la fase 2, es mantindran els busos directes entre Centelles i Barcelona --amb la prolongació fins a Vic-- i entre la Garriga i Barcelona, i n'hi haurà d'altres que connectaran Centelles i Mollet-Santa Rosa, tant de manera directa com fent les parades intermèdies.